شناسه خبر : 17192

آخرین جزئیات وام ازدواج فرزندان بازنشستگان

آخرین جزئیات وام ازدواج فرزندان بازنشستگان

ثبت نام اینترنتی هفتمین دوره تسهیلات وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و موظفین همسر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری از ۱۴ تا ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ از طریق درگاه خدمات الکترونیک این صندوق به نشانی sabasrm.ir انجام می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرآنلاین، ثبت‌نام وام ازدواج ۲۵ میلیون تومانی فرزندان بازنشستگان کشوری از ۱۴ مرداد آغاز شده و تا ۳۱ مرداد ماه ادامه دارد. این پنجمین مرحله پرداخت وام ازدواج است و فقط به ۱۵۰۰ نفر پرداخت می‌شود.

کسانی مشمول دریافت وام ازدواج هستند که دریافتی خالص آنها در تیر ماه ۱۴۰۰ حداقل یک میلیون تومان باشد.

این وام مشمول افرادی می‌شود که تاریخ ثبت عقدنامه آنها بین بازه زمانی اول فروردین ۱۳۹۹ تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ باشد.

تسهیلات وام ازدواج فقط به اولین ازدواج فرزند یا نوه تحت تکفل بازنشسته (یا وظیفه‌بگیر یا فرزند همسر وظیفه‌بگیر) تعلق می‌گیرد و البته مشروط به اینکه ازدواج اول زوجین نیز باشد.

شرایط دریافت وام ۲۵میلیونی ازدواج فرزندان بازنشستگان

برای هر شماره دفتر کل تنها یک وام اختصاص می‌یابد. در صورتی که درخواست وام ازدواج برای یک شخص از سوی دو بازنشسته طرح شود (مثلاً پدر و مادری که هر دو بازنشسته صندوق بازنشستگی کشوری باشند و هر دو درخواست وام برای ازدواج فرزندشان را مطرح کنند)، فقط یک وام ازدواج به آنها اختصاص می‌یابد.

اگر بازنشسته یا وظیفه‌بگیری در دوره‌های پیش موفق به دریافت وام ازدواج برای یکی از فرزندانش شده باشد، در این دوره امکان دریافت وام را ندارد. اما اگر افرادی در دوره‌های قبل برای دریافت وام ازدواج ۲۵ میلیونی ثبت‌نام کرده و وام را دریافت نکرده باشند، این بار هم می‌توانند وارد سامانه شده و مجددا درخواست خود را ثبت کنند.

متقاضیان می‌توانند برای دریافت وام ازدواج ۲۵ میلیون تومانی فرزندان بازنشستگان به آدرس www.sabasrm.ir مراجعه و اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند.

ثبت‌نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان از پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ماه آغاز شده و تا ۳۱ مرداد هم ادامه دارد. این وام تا پایان شهریور ماه سال جاری به حساب متقاضیان واریز می‌شود.

ارسال نظر