شناسه خبر : 21230

شهرداری ها تا سقف ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر می کنند

شهرداری ها تا سقف ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر می کنند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای به شهرداری های کشور مجوز انتشار اوراق مالی اسلامی تا سقف ۱۲ هزار میلیارد تومان دادند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز(چهارشنبه) و در ادامه بررسی جزییات بخش درآمدی بودجه ۱۴۰۱، بندهای «د» و «ز» تبصره ۵ را به شرح زیر تصویب کردند.

د- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی و زیر ساخت‌های شهری، مدیریت پسماند و نیروگاههای زباله سوز، بازسازی بافت های فرسوده و ساماندهی حاشیه نشینی و سکونت گاههای غیررسمی به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها اجازه داده می‌شود با تأیید وزارت کشور تا سقف یکصد و بیست هزار میلیارد (۱۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال اوراق مالی‌ اسلامی ریالی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری‌ها منتشر کنند.

تضمین بازپرداخت اصل و سود این اوراق برای اجرای طرحهای قطار شهری و حمل و نقل شهری به نسبت پنجاه درصد(۵۰%) دولت و پنجاه درصد(۵۰%) شهرداری ها است.

اوراق فروش‌نرفته این بند در سقف مطالبات معوق طرح با تأیید شهرداری مربوط قابل واگذاری به طلبکاران آن طرح می‌باشد.

ز- اوراق و اسناد این تبصره و کارمزد تعهد پذیره‌نویسی و کارمزد معامله گران اولیه اوراق مالی اسلامی دولت (منتشرشده در سال ۱۴۰۱) مشمول مالیات به نرخ صفر می‌شود. همچنین معاملات بین ارکان انتشار و دریافت‌ها و پرداخت‌های مربوط به انتشار اوراق موضوع این تبصره، صرف‌نظر از استفاده یا عدم ‌استفاده از نهادهای واسط، مشمول معافیت‌ها و مستثنیات حکم ماده (۱۴) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ۱۳۹۴/۲/۱ می‌شود. 

کلیه کارمزدهای انتشار و معاملات اوراق دولت در بازارهای اولیه و ثانویه به نحوی تعیین گردد، که خرید و فروش روزانه اوراق دولت را اقتصادی نماید.

همچنین نمایندگان موافقت کردند که بند ه تبصره ۵ از لایجه بودجه حذف شود.

ارسال نظر