شناسه خبر : 22414

ضعف حوزه کشاورزی عدم ورود دانش بنیان ها است

ضعف حوزه کشاورزی عدم ورود دانش بنیان ها است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما آمادگی داریم که محصولات دانش بنیان حوزه کشاورزی را بخریم یا پیش خرید کنیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، جواد ساداتی نژاد در نشست فعالان اقتصاد دانش بنیان که در نمایشگاه بین المللی برگزار شد گفت: مقام معظم رهبری امسال همواره حوزه کشاورزی را مثال زدند به همین دلیل امسال برای خودمان وظیفه خاصی را قائل هستیم.

وزیر کشاورزی با بیان اینکه امسال آیین نامه ۱۹ بندی را به دولت ارایه کردیم گفت: با کمک دکتر ستاری بخشی از مشکلات عرصه دانش بنیان را مثل بیمه در این آیین نامه حل کردیم.

وی گفت : در این آیین نامه ۲۰ درصد شرکت های دانش بنیان کشور در سال ۱۴۰۱ شرکت های دانش بنیان کشاورزی باید باشند و ۱۰ درصد کل فروش مربوط به شرکت‌های دانش بنیان باشد.

وی با بیان اینکه ما هیچ راهی در کشاورزی برای تامین امنیت غذایی و خودکفایی نداریم، عنوان کرد: ضعف ما در حوزه کشاورزی همین عدم ورود دانش بنیان ها به حوزه کشاورزی بوده که با دستور رهبری اهتمام ویژه ای به این موضوع خواهیم داشت.

ساداتی نژاد ادامه داد: تلاش ما این است که سازمان تحقیقات تات از فضای تحقیقات و مقاله به سمت فضای کاربردی و عملی برود و این ماموریت را برعهده بگیرد.

وی گفت: در واقع تات می تواند یک رابط بین دانشگاه و مزرعه باشد.

وزیر کشاورزی تاکید: اکنون در شرایطی که با بحران آب روبرو هستیم می توانیم با استفاده از فناوری و شرکت های دانش بنیان این مشکلات را رفع کنیم.

وی گفت: وزارت جهاد آمادگی دارد که محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان را بخرد و پیش خرید کند.

ساداتی نژاد اضافه کرد: به هیچ عنوان جهاد کشاورزی با شرکت های دانش بنیان رقابت نخواهد کرد؛ ما نقش حمایت کننده داریم.

ارسال نظر