شناسه خبر : 22306

امسال ۶ هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه می‌شود

امسال ۶ هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه می‌شود

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: برنامه ریزی برای عبور موفق از تابستان امسال آغاز شده و بر این اساس ۶ هزار مگاوات نیروگاه به توان برق کشور اضافه خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «همایون حایری» صبح امروز دوشنبه در نشست تخصصی مدیران صنعت برق کشور در باره عبور موفق و بدون خاموشی از زمستان ۱۴۰۰، افزود: سال گذشته با انجام برنامه‌ریزی مناسب، هماهنگی و همکاری خوبی با وزارتخانه‌های نفت و صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت و توانستیم از زمستان بدون خاموشی عبور کنیم که اقدامی بزرگی بود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تابستان ۱۴۰۱ از سال گذشته آغاز شده، از تدوین ۱۰۰ برنامه با دستور وزیر نیرو برای آمادگی و عبور موفق از تابستان سال‌جاری خبر داد.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو ادامه داد: این ۱۰۰ برنامه شامل ۳۸ برنامه مربوط به تولید برق و واحدهای نیروگاهی، ۳۱ برنامه مدیریت مصرف و تقاضای موثر، ۱۶ برنامه برای آمادگی مطلوب شبکه برق و ۱۵ برنامه نیز برای مدیریت هماهنگی با استان‌ها است.

حائری گفت: ۶ هزار مگاوات تابستان امسال به مدار خواهد آمد،  از این رقم حدود ۴ هزار و ۵۰۰مگاوات از بخش نیروگاه‌های حرارتی، ۵۰۰ مگاوات مربوط به نیروگاه‌های تجدیدپذیر و حدود هزار و ۱۱۳ مگاوات نیز با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان ارتقا داده شده و به مدار خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۷۵ درصد برنامه ارتقای توان نیروگاه‌ها انجام شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه به طور کامل انجام خواهد شد.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو درباره برنامه‌های صنعت برق برای تابستان امسال‌ افزود: بازسازی کامل واحدهای حادثه دیده و رفع کاهش تولید، استفاده از همه ظرفیت‌ مولدهای کوچک و بزرگ خارج از وزارت نیرو، مجهز کردن همه مصارف دیماندی و همچنین مشترکان خانگی پرمصرف به کنتورهای هوشمند، نصب تجهیزات LOT جهت کنترل از راه دور مصارف اداره ها و نهادهای عمومی پر مصرف، تعدیل روشنایی بزرگ راه‌ها و جایگزینی لامپ‌های LED برای روشنایی معابر و جمع‌آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز از جمله ۱۰۰ برنامه‌ای است که در سال‌جاری انجام خواهد شد.

وی خطاب به مدیران صنعت برق در استان‌ها، گفت: فرمانده شبکه، دیسپاچینگ ملی است دستور دیسپاچینگ ملی از لحاظ بهره‌برداری بالاتر از سایر دستورها است.

حایری همچنین با اشاره به هماهنگی با استان‌ها و مسئولان استانی، از برنامه‌ریزی برای اطلاع‌رسانی مستمر، آموزش و آگاه‌سازی مشترکان و مبادله تفاهم‌نامه‌های مدیریت مصرف با صنایع کشاورزی، ادارات و بخش تجاری به میزان ۴۰۰ مگاوات خبر داد.

 معاون برق و انرژی وزیر نیرو، بر ضرورت آمادگی گروه‌های واکنش سریع در بخش تولید، انتقال و توزیع تاکید کرد.

ارسال نظر