شناسه خبر : 22216

نوسازی واحدهای مسکن روستایی متوقف شد

نوسازی واحدهای مسکن روستایی متوقف شد

رئیس بنیاد مسکن گفت: متقاضیان تمایلی به دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی ندارند و همین موضوع باعث شده از آبان سال گذشته فعالیت نوسازی مسکن روستایی متوقف شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر نیکزاد گفت: ۲ میلیون و۶۰۰ هزار واحد مسکن روستایی تاکنون نوسازی و بازسازی شده‌اند اما از آبان سال گذشته فعالیت نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی روستایی متوقف شده و بسیاری از روستاییان واحدهای خود را با تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان نوسازی نمی کنند چرا که معتقد هستند واحدهای آنها با این میزان تسهیلات نیمه کاره می ماند.

به گفته رئیس بنیاد مسکن ۹۵ میلیارد تومان هرساله در قالب بودجه به حساب ۱۰۰ امام (از طریق این حساب ساخت تمامی واحدهای مسکن محرومان در شهرهای مختلف ساخته می‌شد) پرداخت می‌شد که امسال این مبلغ پرداخت نشده است.

او می گوید: ۸ هزار واحد مسکن مهر به دلیل مشکلات تعاونی‌ها باقی مانده است که امیدوار هستیم این مشکلات هرچه سریعتر برطرف شود.

روزانه ۵۵۰ واحد مسکونی روستایی نوسازی و مقاوم سازی می شود که با توقف پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی اجرای این واحدها متوقف شده است. سازمان برنامه و بودجه با وجود تاکیدات رئیس جمهور پرداخت تسهیلات نوسازی مسکن روستایی را متوقف کرده و آن را تورم زا می‌داند.

ارسال نظر