شناسه خبر : 22007

سهم ارزشی پوشاک از کل صادرات ۱۷ درصد است

سهم ارزشی پوشاک از کل صادرات ۱۷ درصد است

در ۱۱ ماهه سال قبل، سهم ارزشی بخش نساجی پوشاک و کفش از کل صادرات بخش صنعت حدود ۱۷.۷ درصد و از کل صادرات غیرنفتی نزدیک به ۱.۷ درصد بوده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا،‌ بر اساس گزارش عملکرد تجارت خارجی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ که از سوی وزارت صمت منتشر شده، در مدت یاد شده ۳۲۵ هزار تن محصول در بخش نساجی پوشاک و کفش به ارزش ۷۲۶ میلیون دلار صادر شده است.

این در حالی است که در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹ حدود ۲۹۳ هزار تن از این محصولات به ارزش ۷۲۶ میلیون دلار صادر شده است. بنابراین وزن و ارزش صادرات بخش نساجی پوشاک و کفش در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ به ترتیب ۱۱ و هشت درصد افزایش داشته است.

گفتنی است مجموع صادرات بخش صنعت شامل محصولات پلیمری، نساجی و پوشاک و کفش، شیمیایی، ماشین سازی و تجهیزات، لوازم خانگی، صنایع برق و الکترونیک، محصولات سلولزی، خودرو و نیروی محرکه، صنایع نوین و پیشرفته و دارو، سایر تولیدات صنعتی در مدت یاد شده معادل سه میلیون و ۸۸۸ هزار تن به ارزش بیش از چهار میلیارد دلار بوده است.

کل صادرات غیرنفتی شامل پتروشیمی و میعانات گازی، معدن و صنایع معدنی، کشاورزی و صنایع غذایی، فرش و صنایع دستی و صنعت (کلیه صنایع تولیدی به جز صنایع فوق) نیز در ۱۱ ماهه سال قبل معادل بیش از ۱۱۲ میلیون تن به ارزش حدود ۴۳.۵ میلیارد دلار بوده است. بر این اساس سهم ارزشی صنعت از کل صادرات غیرنفتی ۹.۶ درصد بوده است.

بر این اساس سهم ارزشی بخش نساجی پوشاک و کفش از کل صادرات بخش صنعت حدود ۱۷.۷ درصد و از کل صادرات غیرنفتی نزدیک به ۱.۷ درصد بوده است.

گفتنی است با توجه به مزیت‌های صنعت پوشاک از جمله هزینه پایین ایجاد شغل و اشتغالزایی بالا، وزارت صمت سال گذشته برای افزایش حدود ۱.۵ برابری تولید و دو برابری صادرات تا سال ۱۴۰۴ برنامه ریزی کرده است.

ارسال نظر