شناسه خبر : 21197

نرخ کرایه وابسته به مدت سفر شد؟

نرخ کرایه وابسته به مدت سفر شد؟

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه انعطاف‌پذیری در قیمت کرایه‌های تاکسی با استفاده از ظرفیت هوشمندسازی ضرورت دارد گفت:‌می‌توان بسته به مدت سفر و ترافیک افزایش دامنه ۳۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی را در نظر گرفت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، بررسی نرخ کرایه انواع تاکسی، سرویس مدارس و تعیین بهای انواع خدمات تاکسیرانی در سال 1401 امروز در صحن شورای شهر مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و سرانجام پیشنهادات مربوطه در این زمینه با اکثریت آراء به تصویب رسید.

مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اینباره اظهار داشت:‌باید انعطاف در قیمت‌گذاری نرخ کرایه تاکسی‌ها داشته باشیم که این مسأله ظرفیت هوشمندسازی تاکسیرانی را نشان خواهد داد.

وی افزود: ان‌شاءالله برای سال آینده سامانه مربوطه ایجاد خواهد شد البته در حال حاضر QR کد در تاکسی‌ها فعال است و مسافران می‌توانند با استفاده از آن کرایه‌های خود را الکترونیکی بپردازند.

معاون شهردار تهران گفت:‌می‌خواهیم محاسبه کرایه‌ها به این صورت باشد که برای راننده مدت زمان سفر و ترافیک لحاظ شود مانند تاکسی‌های اینترنتی و علاوه بر نرخ پایه که به تأیید شورای شهر می‌رسد بسته به مدت سفر و ترافیک نرخ ترافیک تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه انعطاف‌پذیری در نرخ کرایه تاکسی عادلانه است گفت:‌در تاکسی‌های اینترنتی دامنه این تغییر 180 تا 200 درصد است ولی ما آن را می‌خواهیم در تاکسی‌ها به 30 درصد محدود کنیم و اگر این کار را انجام ندهیم در زمان ترافیک یا بارندگی‌ها تاکسی‌ها از سیستم خارج می‌شوند و دربستی مسافر می‌گیرند تا برایشان مقرون به صرفه باشد.

در ادامه مهدی چمران گفت:‌با این صحبت‌های شما نرخ کرایه پس 55 درصد افزایش می‌یابد و این عادلانه نیست.

شفیعی پاسخ داد: این بحث فنی دارد به صورت قطعی 55 درصد اضافه نمی‌شود و متناسب سفر سقف 30 درصد در نظر می‌گیریم.

چمران گفت:‌اگر این چنین باشد منطقی است ولی باید دید آیا سیستم مرکزی می‌تواند آن را کنترل کند و شرایط مانند تاکسی‌های اینترنتی شود شخصی که سوار تاکسی شود باید بداند چقدر در شرایط پیش‌رو کرایه پرداخت کند در غیر اینصورت دعوای مسافر و راننده ایجاد می‌شود.

وی گفت:‌بنابراین انعطاف‌پذیری در نرخ کرایه تاکسی مشروط به راه‌اندازی سیستم هوشمند باشد.

ارسال نظر