شناسه خبر : 18596

اختصاص۸ هزار میلیارد تومان اعتبار یارانه قیر به روستا‌ها

اختصاص۸ هزار میلیارد تومان اعتبار یارانه قیر به روستا‌ها

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشورگفت: برای اجرای طرح‌های عمران روستایی امسال حدود ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار یارانه قیر از طرف دولت و مجلس مصوب شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ظهر امروز در بازدید از طرح‌های بنیاد مسکن نهاوند  بیان کرد: برای اجرای طرح‌های عمران روستایی امسال حدود ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار یارانه قیر از طرف دولت و مجلس مصوب شد.

او افزود: امسال با کمک‌های دولت و مجلس شورای اسلامی اعتبارات خوبی برای عمران روستایی اختصاص داده شده و امسال پیش بینی کردیم در ۳ هزار و ۵۰۰ روستا طرح هادی تهیه یا بازنگری شود چرا که طرح‌های هادی ۱۰ ساله است وچون مدت این طرح در بسیاری از روستا‌ها تمام شده و مردم با مشکل مواجه هستند باید بازنگری جدید انجام شود.

او بیان کرد:بازنگری طرح‌های هادی یکی از اولویت‌های مهم ماست و در زمینه بهسازی محیط روستایی نیز ۴ هزار و ۷۰۰ طرح جدید ونیمه تمام در دستور کار قرار دارد که در اجرای ان ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از معابر شبکه درون روستا‌ها بهسازی می‌شوند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از مهم‌ترین کار‌های این معابر آسفالت و سنگ فرش و پیاده رو سازی است که حدود ۱۹ میلیون مترمربع آسفالت و حدود ۲ هزار کیلومتر شبکه جمع آوری و دفع آب‌های سطحی و ساخت جوی آب و جدول انجام می‌شود.

شاملو تصریح کرد:۹۹درصد طرح هادی در روستا‌ها اجرا شده که از ۲۲میلیون جمعیت روستایی بیش از ۲۰ میلیون نفر از آن برخوردار شده اند.

او اظهار داشت: در ۲۱هزار روستا طرح هادی در حال اجراست و در ۵۴ درصد روستا‌ها طرح هادی به اتمام رسیده همچنین در ۲۲۰ روستا ساماندهی فضا‌های ویژه و مراکز محلات و بوستان‌های روستایی در دستور کار قرار دارد که در سال جاری عملیاتی می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در باره اعتبارات داخلی بیان کرد: حدود ۱۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده در هفته دولت در ۶۴۵ روستا طرح هادی به بهره برداری رسید که با اعتبار ۳۹۰ میلیارد تومان اجرا شده است.

شاملو درباره سنددار کردن املاک روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر گفت: همکاری بسیار خوبی با سازمان ثبت اسناد و املاک داریم و با توجه به شعار سال جاری پیش بینی شده است درگاه مشترکی را با این سازمان طراحی کنیم تا تمام صدور سند از طریق این درگاه انجام شود.

ارسال نظر