شناسه خبر : 18549

اصلاحیه اساسنامه‌های صندوق کارآفرینی امید و سازمان صنایع کوچک ابلاغ شد

اصلاحیه اساسنامه‌های صندوق کارآفرینی امید و سازمان صنایع کوچک ابلاغ شد

محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری اصلاحیه اساسنامه‌های صندوق کارآفرینی امید و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را ابلاغ کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، هیات وزیران در جلسه ۲۸ شهریور، به منظور رفع ابهام‌ها و تأمین نظر شورای نگهبان درخصوص اساسنامه صندوق کارآفرینی امید، با اصلاح این اساسنامه موافقت کرد.

بر این اساس، تجهیز منابع مالی (به غیر از سپرده‌های مردمی) جهت فعالیت های اعتباری، اعطای انواع تسهیلات مالی از طریق بانک‌های عامل، مؤسسات اعتباری و صندوق‌های قرض الحسنه مجاز و ارائه خدمات الکترونیکی و نیز کمک مالی به اشخاص حقیقی و حقوقی با اولویت مناطق روستایی و محروم کشور، از جمله موضوعات فعالیت و حدود عملیات صندوق مذکور است.

در این اساسنامه اعضای هیات مدیره و مدیرعامل باید از شرط وثاقت و امانت برخوردار باشند.

همچنین هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۴ مرداد به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به منظور حضور مؤثر و بیشتر بخش خصوصی در صنایع و حذف موانع موجود، با اصلاح اساسنامه سازمان صنایع کوچک به عنوان سازمان توسعه ای و متولی صنایع کوچک کشور موافقت کرد.

به موجب اصلاح اساسنامه مذکور، مطالعه، بررسی و برنامه ریزی همه جانبه جهت احداث شهرک های صنفی تولیدی و صنعتی، انجام عملیات و خدمات مورد نیاز شرکت های زیرمجموعه در کلیه زمینه ها برای توسعه صنایع کوچک و بکارگیری روش های اجرایی مناسب «مشارکت بخش عمومی - خصوصی» از قبیل «تأمین منابع مالی، ساخت، بهره‌ برداری و واگذاری»، «تأمین منابع مالی، ساخت و بهره ‌برداری»، «طرح و ساخت کلید در دست» و یا «ساخت، بهره‌ برداری و مالکیت» با پیش‌ بینی تضمین ‌های کافی و تدابیر بودجه ‌ای برای ایجاد هماهنگی در احداث، اجرا و اداره امور شهرک های صنعتی و نظارت بر آنها، به موضوع فعالیت های سازمان صنایع کوچک اضافه می شود.

همچنین سرمایه سازمان از مبلغ ۳ میلیارد و ۵۶۳ میلیون ریال به مبلغ ۶۷۲ میلیارد و ۲۱۹ میلیون ریال افزایش می یابد که به مبلغ ۶ میلیون ۷۲۲ هزار و ۱۹۰ سهم یکصد هزار ریالی با نام تقسیم می شود که تمام آن متعلق به دولت و غیرقابل انتقال می باشد.

ارسال نظر