شناسه خبر : 17467

طرح ملی مسکن ۶ و ۳ دهم درصد پیشرفت فیزیکی دارد

طرح ملی مسکن ۶ و ۳ دهم درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن، از پیشرفت ۶ و ۳ دهم درصدی طرح‌های ملی مسکن خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا وسیما؛ آقای جواد حق‌شناس در نشست خبری امروز افزود: برای طرح ملی مسکن، ۵ مرحله ثبت‌نام انجام شد که بر این اساس، مسئولیت ساخت طرح مسکن ملی در شهر‌های کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بر عهده بنیاد مسکن قرار گرفت.

وی گفت: تا کنون ۵۰۴ هزار نفر در طرح ملی مسکن ثبت‌نام کردند که بنیاد مسکن مسئولیت طر ح‌ها ملی مسکن ۶۱۸ شهر را بر عهده گرفته است.

حق شناس افزود: ۳۱۰ هزار و ۵۹۱ نفر از افراد ثبت‌نامی حائز شرایط طرح ملی مسکن بودند، و تاکنون ۷۴ و ۸۸۷ نفر از این تعداد، تایید شده و برای تشکیل پرونده به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن افزود: ۶۰ هزار ۷۰۴ متقاضی به بانک مسکن معرفی کرده‌ایم که ۵۳ هزار ۴ و ۲۸ نفر، مبلغ ۴۰ میلیون تومان واریز کرده‌اند، اما از این تعداد برای ۱۰ هزار و ۲۵۰ نفر در اجرای طرح، مشکلاتی وجود دارد به طور مثال برای ۶ هزار نفر تحویل زمین قطعی نشده است.

وی درباره قیمت تمام شده ساخت واحد‌های طرح ملی مسکن، گفت: برای قیمت تمام شده ساخت مسکن ملی، دو شیوه داریم، شیوه نخست مربوط به انبوه‌سازان است که مطابق شیوه نامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی، یک رقم ۲.۷ میلیون تومان به عنوان قیمت پایه بعلاوه تعدیل سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ که سازمان برنامه محاسبه خواهد کرد بنابراین برای مشخص شدن قیمت تمام شده باید منتظر یایان طرح‌ها باشیم.

حق شناس ادامه داد: نوع دیگر طرح‌های های بنیاد مسکن است که مطابق با تفاهمنامه وزارت راه و شهر سازی قیمت تمام شده را ملاک کار قرار دادیم ودر نهایت نیز درصدی را به آن اضافه می‌کنیم که هزینه نهایی ساخت است.

وی گفت: سازمان برنامه و بودجه امسال در حوزه طرح‌های عمرانی, ۷۸ درصد تعدیل اعلام کرده که طبیعتا به قیمت پایه طر ح های، طرح ملی مسکن اضافه می‌شود تا متقاضیان بتوانند درباره این طرح‌ها تصمیم گیری کنند.

ارسال نظر