شناسه خبر : 17044

صادرات حدود ۲ میلیون تن انواع کالا‌های نفتی و غیر نفتی

صادرات حدود ۲ میلیون تن انواع کالا‌های نفتی و غیر نفتی

یک مقام مسئول از صادرات حدود ۲ میلیون تن انواع کالا‌های نفتی و غیر نفتی و رشد ۳۰ درصدی کابوتاژ طی چهار ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، قاسم عسکری نسب مدیر کل بنادر غرب،  میزان صادرات کالا‌های نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان را یک میلیون و ۹۸۷ هزار تن اعلام کرد و گفت: عمده این محموله‌های صادراتی شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی است که این میزان صادرات بیانگر رشد ۲۹۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

او ادامه داد: از مجموع عملیات انجام شده، ۵۱۳ هزار و ۴۶۲ تن با رشد ۶۰ درصدی مربوط به صادرات غیر نفتی و یک میلیون و ۴۵۵ هزار و ۱۱۳ تن مربوط به صادرات نفتی است.

این مقام مسئول با اشاره به مجموع صادرات نفتی و غیر نفتی انجام شده طی مدت یاد شده اظهار کرد: یک میلیون و ۲۱۸ هزار و ۴ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی با رشد ۳۰ درصدی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب هرمزگان جابه‌جا شد که از این میزان بنادر غرب هرمزگان با کابوتاژ ۴۱۵ هزار و ۹۷۹ تن فرآورده‌های غیرنفتی و کابوتاژ ۸۰۲ هزار و ۲۵ تن فرآورده‌های نفتی توانست به ترتیب رشد ۳۸ درصدی و ۲۶ درصدی امسال را به ثبت برساند.

 عسکری نسب در پایان توضیح داد: بنادر غرب هرمزگان از زیر ساخت‌های لازم و مناسب برای صادرات انواع کالا‌ها از جمله مصالح ساختمانی، کانتینر‌های یخچالی و کالا‌های معدنی بر خوردار هستند و آمادگی ارائه هرگونه خدمات در زمینه صادرات کالا به تجار و سرمایه گذاران در بنادر غرب استان هرمزگان مهیا است.

ارسال نظر