شناسه خبر : 21913

هشت میلیون نفر بیمه نیستند

هشت میلیون نفر بیمه نیستند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: هنوز هشت میلیون نفر از جامعه هدف این صندوق شامل ساکنان روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، تحت پوشش قرار نگرفته اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، بیت الله برقراری روز یکشنبه در دیدار با استاندار زنجان و تکریم و معارفه مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در این استان، افزود: این صندوق در کشور ۲ هدف و رسالت را دنبال می کند که یکی از آنها تحت پوشش قرار دادن اقشار محروم و کم برخوردار جامعه برای تامین آینده آنان است.

وی ادامه داد: هدف عمده دیگر ما ثبات و پایداری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است تا همانند دیگر صندوق های بازنشستگی دچار مشکلات نشود.

برقراری اظهار داشت: تلاش ما این است که جامعه هدف صندوق را فراگیر کنیم؛ به این معنا که افرادی که در شهرهای بزرگ در مشاغل خاصی مثل کارگری فصلی هستند هم جزو جامعه هدف صندوق باشند.  

وی افزود: در این راستا سال گذشته ۳۰۰ هزار نفر را در قالب تعاونی های مشاغل فصلی و ساختمانی تحت پوشش قرار دادیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه این صندوق در زمان حاضر ۱۶۰ هزار نفر در کشور مستمری بگیر دارد، گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، صندوق جوانی است و به مرور در آینده بر حجم مستمری بگیران آن افزوده خواهد شد.

برقراری اظهار داشت: برای سال ۱۴۰۱، دولت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تامین حق بیمه بیمه شدگان اختصاص داد که این رقم نسبت به سال گشته ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش دارد.

وی خاطرنشان کرد: نیاز صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای تامین سهم دولت برای حمایت از بیمه شدگان، چهار هزار میلیارد تومان است.

به گزارش ایرنا در این جلسه، از خدمات علی عباسی قدردانی و محمد اسماعیلی به عنوان مدیر جدید صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر  استان زنجان معرفی شد.

ارسال نظر