شناسه خبر : 21864

امدادرسانی به بیش از ۱۵هزار حادثه‌دیده از ۲۵ اسفند تا ۵ فروردین

امدادرسانی به بیش از ۱۵هزار حادثه‌دیده از ۲۵ اسفند تا ۵ فروردین

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در تشریح خدمات امداد نوروزی هلال‌احمر گفت: از روز ۲۵ اسفند تا پنجم فروردین، امدادگران به بیش از ١٥ هزار حادثه‌دیده امدادرسانی کردند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، سلیمانی در تشریح خدمات این جمعیت در اجرای طرح امدادونجات نوروزی گفت: با شروع طرح از روز ۲۵ اسفندماه تا پنجم فروردین ۱۴۰۱،  امدادگران هلال‌احمر در مجموع ١٥٧٠ ماموریت امدادی را پوشش داده‌اند که در صدر این حوادث به ترتیب، حوادث ترافیکی با ٨٤٦ مورد (رشد ۴۲ درصدی)، حوادث جوی با ١٤١ مورد، حوادث کوهستان با ٧٣ مورد (رشد یک درصدی) و حوادث ساحلی ١٩ مورد (رشد ۱۱۱ درصدی)  بوده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، ٧٥ درصد رشد داشته است.

وی گفت: امدادگران هلال‌احمر در حوادث مختلفِ سراسر کشور به ۱۵ هزار  و ۱۷۱ نفر امدادرسانی کردند. همچنین، ٩٨٠ نفر به مناطق امن و ۷۳۱ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گفته دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در این بازه زمانی به ۳ هزار و ۷۸۷ نفر خدمات درمان سرپایی ارائه و ۲ هزار و ۷۲۶ نفر اسکان اضطراری داده شدند. امدادگران علاوه بر انجام ۱۵۲ مورد عملیات نجات فنی، ۱۹۲ نفر را در حوادث ترافیکی رهاسازی کردند.

بنابراین اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بیشترین ماموریت‌های امدادی در این بازه زمانی به ترتیب در استان های خوزستان با ۱۴۲ مورد، اصفهان با ۱۲۷ مورد و مازندران با ۱۱۲ مورد بوده است.

ارسال نظر