شناسه خبر : 21731

۵ هزار نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد

۵ هزار نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد

معاون عملیات ترافیک پلیس راه راهور ناجا اعلام کرد: پنج هزار نقطه حادثه خیز در مسیرهای درون و برون شهری وجود دارد که رانندگان باید در این نقاط با ایمنی و دقت کامل رانندگی کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ سیاوش محبی روز چهارشنبه گفت: تمامی جاده های سراسر کشور ایمن است اما در برخی مسیرها نقاط حادثه خیز وجود دارد که بیشترین میزان تصادفات در این مسیرها انجام می شود.

وی افزود: بیشتر این مسیرها در استان های شمالی، غربی و شرقی کشور وجود دارد که رانندگان باید با احتیاط و رعایت سرعت مطئنه در این مسیرها حرکت کنند.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا ادامه داد: بیشترین عامل وقوع تصادفات در مسیرهای سراسر کشور سرعت غیرمجاز و خواب آلودگی است که به رانندگان توصیه داریم به ازای دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

به گفته وی، رعایت فاصله طولی با خودرو جلویی و همچنین پرهیز از سبقت غیرمجاز و سایر مواردی که موجب ارتکاب به تخلفات حادثه خیز می شود باید مورد توجه جدی رانندگان قرار باشد.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: بیشترین تصادفات و حوادثی که در روزهای اخیر به وقوع پیوسته ناشی از سبقت و سرعت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه، خستگی و خواب آلودگی در محدوده ۲۰ کیلومتری شهرها بوده است.

وی بیشترین میزان تصادف در روزهای اخیر را در استان های مازندران و کرمان اعلام کرد.

سرهنگ محبی وضعیت تردد خودروها در کلیه مسیرها را روان و عادی و بدون ترافیک اعلام کرد و گفت: به نظر می رسد در روزهای پایانی هفته با توجه به آغاز سفرهای نوروزی شاهد حجم ترافیکی بیشتری در مسیرها باشیم.

وی ادامه داد: ۶۶ هزار نیروهای خودرویی و موتوری در سال ۱۴۰۰ به تسهیل ترافیک و امدادرسانی در همه نقاط کشور مشغول بودند که با توجه به حجم و افزایش سفر در روزهای پایانی امسال، افزایش نسبی این نیروها را خواهیم داشت.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا یادآور شد: بر اساس آمارها، سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۳۳ میلیون تردد رقم خورد؛ این رقم در سال ۹۹ به ۱۶ میلیون تردد رسید و در سال ۱۴۰۰ با توجه به بهبود شرایط کرونایی شاهد رشد بودیم و ۳۶ میلیون تردد رقم خورد. در سال ۱۴۰۱ با توجه به کنترل ترددها به صورت هوشمند، پیش بینی می شود افزایش تردد را تا سقف ۵۰ درصد شاهد باشیم.​

ارسال نظر