شناسه خبر : 21571

تعدادی از شرکت‌های ورشکسته به تأمین اجتماعی واگذار شد

تعدادی از شرکت‌های ورشکسته به تأمین اجتماعی واگذار شد

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: علی رغم اینکه در روزهای پایانی سال قرار داریم اما هنوز تکلیف واگذاری سهام ۸۹ هزار میلیارد تومانی به تامین اجتماعی مشخص نشده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، علی دهقان کیا، در خصوص واگذاری سهام ۸۹ هزار میلیارد تومانی که قرار بود در سال جاری به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شود گفت: قرار بود امسال بخشی از بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود که از این محل اعتباری نیز برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص داده شود اما تا به امروز هنوز هیچ تغییر و تحول قطعی در خصوص واگذاری ۸۹ هزار میلیارد تومان سهام به این سازمان انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه برای همسان سازی امسال حقوق بازنشستگان صد هزار میلیارد تومان وام گرفته ایم گفت: می‌خواستیم بخشی از این سهام را برای متناسب سازی هزینه کنیم اما متأسفانه دولت هنوز آن را پرداخت نکرده است.

رئیس کانون بازنشستگان تهران تاکید کرد: در دولت گذشته تعدادی از شرکت‌های ورشکسته به تأمین اجتماعی واگذار شد که علیرغم سرمایه گذاری که برای آنها صورت گرفت اما هنوز به سوددهی نرسیده اند.

به گفته وی دولت فعلی نیز سه شرکت را علیرغم قیمت کارشناسی که برای آنها در نظر گرفته شد ۸ هزار میلیارد تومان بالاتر از قیمت قصد دارد به ما واگذار کند.

وی گفت: ۳۸ درصد سهام مجتمع صنعتی اسفراین که قیمت کارشناسی آن ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است به قیمت ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، ۴۰ درصد سهام شرکت لوله گستر اسفراین با قیمت کارشناسی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان که ۳ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان قیمت گذاری شده قرار است به ما واگذار کنند.

دهقان کیا گفت: همچنین ۱۵ درصد شرکت اپال با قیمت کارشناسی ۶ هزار میلیارد تومان را با قیمت ۹ هزار میلیارد تومان می‌خواهند واگذار کنند و در مجموع برای این ۳ شرکت ۸ هزار میلیارد تومان بالاتر از قیمت کارشناسی در نظر گرفته اند.

دهقان کیا گفت: تعدادی از این شرکت‌ها زیان ده هستند این در حالی است که سهامداران تأمین اجتماعی ۴۳ میلیون بیمه شده هستند که ۱۴ میلیون نفر آنها کارگر و ۴ میلیون بازنشسته و همچنین ۱۸ میلیون نفر نیز سهامداران بین نسلی را شامل می‌شوند که ۸۰ درصد مجموعه نفرات ما با دریافت حداقل حقوق، با مشکلات فراوانی مواجه هستند و اینکه دولت بخواهد کسری خود را از حقوق این افراد تأمین کند درست نیست و ما مطمئن هستیم که رئیس جمهور در جریان این کار نیست.

رئیس کانون بازنشستگان تهران با تاکید بر اینکه شرکت‌هایی که به صندوق‌های لشکری و کشوری واگذار شده اند بورسی و سود ده هستند گفت: این در حالی است که بسیاری از شرکت‌هایی که قرار است به ما واگذار کنند نه بورسی هستند و نه سود ده که قرار است بالاتر از قیمت تمام شده به ما واگذار شود.

وی تصریح کرد: برای رفع این مشکل با نمایندگان مجلس صحبت کرده ایم و اوایل هفته آینده نیز با معاونت اجرایی رئیس مجلس جلسه‌ای برگزار و شکایت خودمان را از این طریق پیگیری خواهیم کرد.

دهقان کیا گفت: اگر نتوانیم تا پایان امسال از این سهام استفاده کنیم دیگر آن را در سال آینده به ما نمی‌دهند. این در حالی است که برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان وام با بهره ۳۵ درصد از بانک گرفته ایم. بنابراین از رئیس جمهور انتظار داریم شرکت‌های سود ده و بورسی را به ما بدهند که ما بتوانیم از محل سود آنها منابع پایداری را برای مناسب سازی حقوق بازنشستگان داشته باشیم و انتظار داریم آقای رئیس به این موضوع ورود کند.

رئیس کانون بازنشستگان تهران گفت: پیشنهاد کرده ایم که این سه شرکت ضررده را حذف و به ازای مجموع سهام آنها دو شرکت دیگر به ما بدهند که یکی از پیشنهادات ما ۳ درصد از سهام صنایع پتروشیمی خلیج فارس است و همچنین ۵.۳ درصد از سهام پالایشگاه نفت امام خمینی که این دو سهام را می‌توان جایگزین سه شرکت قبلی کرد.

وی افزود: از رئیس جمهور، دکتر مخبر و کمیته واگذاری سازمان خصوصی سازی می‌خواهیم که مسئله واگذاری سهام را برطرف کنند تا تأمین اجتماعی و بیمه شدگانش به مشکل برنخورند.

ارسال نظر