سرانجام بیمه شخص ثالث و منابع آن

سرانجام بیمه شخص ثالث و منابع آن

تصادفات رانندگی و جاده‌ای همواره یکی از علل اصلی مرگ و میر و مصدومیت در کشور ما بوده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، جدای از بحث مهم پیشگیری از بروز تصادفات، اولویت دیگر رسیدگی به روند درمان بیماران و حمایت از آن‌ها به نحوی است که بیمار بیش از رنج بیماری درگیر هزینه‌های درمانی نشوند.
بهرام عین الهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این خصوص گفت: هزینه‌ها بعلت بالارفتن قیمت دارو و درمان بالا رفته است و باید منابع بیمه‌ها تامین شود تا بتوانند پوشش خدمات درمانی را بصورت مطلوب داشته باشند؛ ما پیگیر واگذاری منابع به بیمه‌ها هستیم و امیدواریم مجلس هم در این زمینه کمک کند.
گفتنی است قانون پنجم توسعه هم برای پوشش خدمات درمانی تصادفات مصوب کرده است ۱۰درصد از بیمه شخص ثالث، صرف درمان این مصدومین شود.
سجاد رامندی معاون فنی شرکت بیمه در ادامه توضیح داد: در سال ۹۹، ده درصد از این مبلغ معادل ۲ هزار ­و ۷۰۰ میلیارد تومان برای درمان مصدومین حوادث جاده‌ای در اختیار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است و پیش بینی ما در سال ۱۴۰۰ تولید منابع بیمه‌ای ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی و در سال ۱۴۰۱، ­ ۵ هزار میلیاردی در این بخش است.
وی گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری یک هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت، اما مجموع هزینه کرد وزارت بهداشت، یک هزار میلیارد تومان بوده است.
این بدان معناست که یک بیمار ناشی از تصادفات هم ممکن است بیمه شخص ثالث داشته باشد و هم تحت پوشش بیمه پایه­باشد و در برخی موارد هزینه درمان از جیبش هم پرداخت کند. ­
رامندی ادامه داد: با توجه به اینکه بند‌ها و تبصره‌های مختلفی برای استفاده از این موضوع گذاشته شده است معمولا مردم متحمل هزینه‌های سنگین می‌شوند.
عدم شفافیت این رقم چند هزار میلیاردی یکی دیگر از چندگانه بودن مسیر‌های تامین مالی است. ­
دکتر مهدی رضایی معاون بیمه سازمان بیمه سلامت گفت: در سیاست‌های کلی سلامت به درستی بیان شده است که منابع مالی برای ارایه خدمات مطلوب‌تر به بیمه‌ها منتقل شود، اما در عمل هنوز این اتفاق نیفتاده است.
ارسال نظر