شناسه خبر : 20673

اختصاصی چابک آنلاین؛

صنعت بیمه می‌تواند در حوزه گردشگری خدمات بهتری ارائه کند

صنعت بیمه می‌تواند در حوزه گردشگری خدمات بهتری ارائه کند

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، اظهارکرد: بخش خصوصی حوزه گردشگری در دوران پاندمی کرونا آسیبی جدی دیده و اگر صنعت بیمه بخواهد به این بخش‌ها ورود پیدا کند می‌تواند با یک برنامه‌ریزی منسجم‌تر خدمات بهتری ارایه دهد.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، "فریدون فعالی" درگفت وگو با چابک‌آنلاین، گفت: حوزه گردشگری دو بخش دارد، بخش سرمایه گذاری که شامل واحدهای تخصصی مانند هتل‌ها بوده که از خدمات بیمه استفاده می‌کنند یعنی بخش خصوصی با صنعت بیمه ارتباط دارند.

وی، ادامه داد: بخش دیگر اماکن تاریخی هستند که همگی دارای بیمه نامه هستند یعنی مکلف به خرید پوشش بیمه‌ای برای اماکن هستیم وتمامی اماکن تاریخی که مردم برای بازدید از آنها می‌روند دارای بیمه نامه هستند و افرادی هم که وارد این اماکن می‌شوند بیمه هستند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی به دلیل اینکه دولتی است به انتفاع و کسب درآمد فکر نمی‌کند زیرا سازمانی خدمت‌رسان است و وقتی خدمات ملاک کار باشد دیگر جنبه انتفاع درنظر گرفته نمی‌شود.

فعالی، اذعان داشت که اماکن گردشگری  و موزه ها دو سال فعال نبودند و درآمدی هم  کسب نکردند بنابراین به حوزه خرید بیمه نامه‌ای بابت توقف کسب و کار فکر نکردند و کار کارشناسی در این زمینه انجام نشد.

وی، با بیان اینکه بخش خصوصی حوزه گردشگری در این دوسال آسیبی جدی دیده است، افزود: وزارت میراث فرهنگی به شکل‌های مختلف برای کمک به اقشار به این حوزه ورود کرد اما پاندمی کرونا به صورتی بود که به بسیاری از حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ضربه زد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان،گفت: ضربه‌ای که به بخش هتل، دفاتر خدمات مسافرتی وصنایع دستی وارد شد قابل قیاس با تسهیلات و حمایت‌هایی که از این مشاغل شد نبود زیرا این مشاغل بازاری را از دست دادند که قابل بازیافت نبود.

فعالی، خاطرنشان کرد که حوزه گردشگری تفاوتی با حوزه‌های اقتصادی دیگر دارد که وقتی یک فرصت سرمایه گذاری در این حوزه از بین می‌رود دیگر بدست نمی‌آید به عنوان مثال فعالین این حوزه عید 99 و 1400 را از دست دادند که این فرصت دیگر تکرار نمی‌شود.

وی، افزود: فرق بین گردشگری و سایر بخش‌ها درهمین بی تکرار بودن فرصت‌ها است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، گفت: اگر صنعت بیمه بخواهد به این بخش‌ها ورود پیدا کند می‌تواند با یک برنامه‌ریزی منسجم‌تر خدمات بهتری ارایه دهد.

ارسال نظر