شناسه خبر : 20583

۱۵ هزار معلم و مروج قرآن در صف بیمه مانده‌اند

۱۵ هزار معلم و مروج قرآن در صف بیمه مانده‌اند

مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت از اضافه شدن رشته آموزش آنلاین قرآن کریم به رشته‌های مصوب مشاغل خانگی خبر داد که به گفته وی گام مهمی در رفع مشکل بیمه معلمان قرآن است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت، محمد انجم شعاع گفت: براساس پیگیری های این اتحادیه از هشت ماه قبل و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، شغل معلمی و آموزش آنلاین قرآن کریم، مورد تصویب این معاونت قرار گرفت.

وی افزود: باتوجه به ابلاغیه شماره ۲۱۹۹۸، مورخ دوم بهمن سال جاری معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، به مدیران کل تعاون و رفاع اجتماعی، استان ها و نیز ابلاغیه شماره ۲۱۵۰۱۵ مورخ ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰، این معاونت به بیت الله برقراری ، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر، از این پس معلمان قرآن می توانند از مزایای این صندوق بیمه بهره مند خواهند شد.

به گفته مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، در نامه معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال تاکید شده که فرایند اجرایی این مهم از طریق اتحادیه های کشوری و استانی انجام خواهدشد و تفاهم نامه اتحادیه کشوری با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر نیز در ایام الله دهه فجر امضا خواهد شد.

انجم شعاع تصریح کرد: با توجه به ضرورت توسعه فعالیت های قرآنی و به ویژه تربیت ۱۰ میلیون حافظ، برابر ابلاغیه های اجرایی که به استان ها اعلام خواهد شد، تمامی حافظان سه جزء و بالاتر که توانایی تربیت حداقل پنج نفر حافظ را به صورت آنلاین داشته باشند نیز می توانند از مزایای این بیمه برخوردار شوند. 

وی عنوان کرد: از مهمترین ویژگی های این بیمه می توان به بهره مندی افراد از بیمه بازنشستگی، از کار افتادگی کلی و مستمری بازماندگان اشاره کرد که طی آن افراد با پرداخت حداقل حق بیمه می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت با بیان اینکه ضعف هایی در بخش بیمه درمانی این نوع بیمه وجود دارد که در آینده با رایزنی های بعدی از طرق دیگر همچون بیمه سلامت قابل حل خواهد بود، افزود: آنچه برای معلمان ما با توجه به اینکه حدود ۱۵ هزار معلم و مروج قرآن، در صف بیمه مانده اند، حائز اهمیت است این است که با اهتمام وزارت کار برای رفع مشکل بیمه قرآنیان، بی تردید اگر بخشی از معلمان ما توانایی استفاده و بهره مندی از سایر بیمه ها را داشته باشند، با قطع این بیمه، سوابق آنها به بیمه بعدی قابل انتقال خواهد بود.

وی ادامه داد: با تصویب شغل آموزش آنلاین قرآن کریم، در ستاد مشاغل خانگی وزارت کار گامی اثربخش در جهت اشتغال زایی و نیز توسعه فعالیت های قرآنی و بیمه معلمان قرآن برداشته خواهدشد. هیئت مدیره اتحادیه کشوری ضمن تقدیر از همه کارشناسانی که ما را در این موضوع راهنمایی کردند، بر خود فرض می داند که گام های بیشتری را جهت حل مشکلات عمومی موسسات و معلمین قرآن بردارد. همچنین باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با اولین تغییر نامه صندوق هنرمندان و نیز اهتمام به پیگیری بیمه معلمین از طریق این صندوق تقدیر کرد.

ارسال نظر