شناسه خبر : 20283

پیشنهاد افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی تعرفه خدمات درمانی

پیشنهاد افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی تعرفه خدمات درمانی

نظام پزشکی افزایش قیمت ویزیت پزشک عمومی از ۵۳ به ۱۸۰ هزار تومان، پزشک متخصص از ۸۰ به ۲۴۵ هزار تومان و فوق تخصص از ۹۴ به ۲۹۰ هزار تومان را خواستار شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، از افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی تعرفه خدمات درمانی خبر داد و در پاسخ به این سوال که جدولی با عنوان "بهای خدمات پزشکی ۱۴۰۱" منتسب به سازمان نظام پزشکی در فضای مجازی منتشر شده است، آیا اصالت این جدول و ارقام آن را تایید می‌کنید؟ گفت: بله این جدول٬ کار کارشناسی و ارزیابی مجامع علمی و انجمن‌های مختلف پزشکی و اداره اقتصاد سلامت سازمان نظامی پزشکی از ارقام واقعی و تمام شده خدمات پزشکی در سال آینده است که در قالب یک جدول به صورت محرمانه به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد تا در جریان قیمت تمام شده خدمات قرار بگیرند.

سایر تعرفه‌های پیشنهادی به شرح زیر است:

تعرفه پزشکی

دکتر سالاریان در پاسخ به این سوال که آیا سازمان نظام پزشکی مجوز انتشار این جدول را که هنوز قطعی و مصوب نشده؛ داشته است؟ و در صورت محرمانه بودن چطور سر از رسانه‌ها درآورده است؟ گفت: قرار بر انتشار این ارقام نبوده، اما این ارقام پیشنهادی؛ بهای واقعی و تمام شده خدمات پزشکی نه رقم نهایی خدمات پزشکی در سال ۱۴۰۱. 
 
وی با بیان اینکه پیشنهاد این ارقام به این معنا نیست که ما بخواهیم این هزینه را مردم پرداخت کنند، گفت: ما معتقدیم که در این شرایط رکود اقتصادی، بیمه‌ها بیشتر از همیشه باید پای کار باشند و به جای اینکه در این شرایط افزایش قمیت ارز و تورم، فشار را بر گرده مردم و جامعه پزشکی بگذارند، از دولت مطالبه کنند، گرچه متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد یک شکاف عمیقی میان قیمت تمام شده و قیمت فعلی خدمات پزشکی بوده ایم. 
 
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در واکنش به این سوال که انتشار این ارقام می‌تواند موجب نگرانی مردم و برخی سوء استفاده‌ها شود گفت: به هر حال مسئولین باید بدانند قیمت خدماتی که در کشور ارائه می‌شود چقدر برای جامعه پزشکی، بیمارستان‌های خصوصی و درمانگاه‌ها تمام می‌شود که منابع و مصارف بودجه‌ای را برای بیمه‌ها بهتر ببیند تا بتوانند حمایت کنند.
 
وی افزود: دولت متولی سلامت جامعه است و سلامت پایه ای‌ترین حق شهروندی است که دولت باید از آن حمایت کند.
ارسال نظر