شناسه خبر : 19872

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در تهران خوب نیست

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در تهران خوب نیست

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: وضعیت نسخه نویسی الکترونیکی در کشور متفاوت است و تهران در مقایسه با بسیاری از شهر‌ها وضعیت خوبی ندارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، چهار روز از اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در سراسر کشور می‌گذرد. هر چند در مسیر اجرای این طرح عده‌ای مشکل نداشتن و شرایط در برخی شهر‌ها از جمله ایلام خوب است، اما در مقابل اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی برای بعضی مشکلات زیادی ایجاد کرده است.
ریشه برخی از این مشکلات به بیمارستان‌ها مربوط می‌شود، از قطعی اینترنت تا مشکلات ارتباطی بین سامانه‌ها و ارائه خدمات ناقص و همچنین مشکل ثبت نام پزشکان تنها بخشی از دلایلی بودند که طرح نسخه نویسی الکترونیکی در بیمارستان با محدودیت اجرا شود.
 
مشکلاتی که باعث شده است تا در کنار ازدحام و شلوغی؛ معطلی بیماران برای دریافت خدمات بیشتر شود. 
دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: وضعیت الکترونیکی شدن نسخه‌ها در کشور متفاوت است. هم اکنون این طرح ۹۰ درصد اجرا شده و درصد کمی مانده است که به علت زیرساخت‌ها انجام نگرفته است که امیدوارم این مشکل برطرف شود.
 
وی ادامه داد: شرایط اجرای طرح در تهران خوب نیست و فقط نزدیک به ۶۸ درصد نسخه‌ها الکترونیک شده است که امیدواریم با تلاش همکاران این کار به سرانجام برسد. شرکت‌های بیمه گر هم در طول این مدت همکاری خوبی داشته اند، اما مشکلات ما نرم افزاری نیست و سخت افزاری است. 
پرونده الکترونیک سلامت از سال ۸۴ با قانون برنامه چهارم توسعه لازم الاجرا و در قانون بودجه امسال هم پرداخت بیمه بدون نسخه الکترونیک ممنوع اعلام شده است.
ارسال نظر