شناسه خبر : 19836

اختصاصی چابک آنلاین؛

حل مشکل فروش آنلاین بیمه نامه با کمک بیمه مرکزی ،بانک مرکزی و وزارت صمت

حل مشکل فروش آنلاین بیمه نامه با کمک بیمه مرکزی ،بانک مرکزی و وزارت صمت

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران رسمی بیمه، اظهارداشت که خطاب بخشنامه اخیر بیمه مرکزی بیشتر کارگزاران آنلاین هستند، زیرا پرداخت های آنلاین به حسابی که اینماد تعیین کرده،واریز می شود.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، "افشین  ایرجی"، در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین توضیح داد:" انجمن پیگیر این موضوع بود و با محمدجواد آقاجری، مدیر کل نظارت بر شبکه خدمات بیمه‌ای بیمه مرکزی و رییس کل بیمه مرکزی بابت تخفیفاتی که سایت‌های فروش آنلاین بیمه ‌نامه ارائه می کنند، جلساتی داشت."

به تازگی بیمه مرکزی در بخشنامه ای اعلام کرده که هیچ یک از کارگزاری ها اعم از مستقیم و برخط مجاز به دریافت وجه نقد و چک بانکی از بیمه گذاران نیستند و وجوه مربوط به حق بیمه باید بی واسطه به حساب شرکت های بیمه واریز شود و از تمامی شعب، واحدهای صدور بیمه نامه و نمایندگان تابع در سراسر کشور خواسته شده از هرگونه توافق و انعقاد قرارداد با کارگزاران رسمی به منظور دریافت و وصول حق بیمه از بیمه گذاران توسط کارگزار خودداری کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران رسمی بیمه افزود:مدیر کل نظارت بر شبکه خدمات بیمه‌ای بیمه مرکزی هم در همایش روز بیمه اذعان داشت که برای بیمه مرکزی مسجل شده برخی  از تخفیفاتی که از طرف سایت‌های آنلاین بیمه ارائه می شود از محل رسوب حق بیمه ها است.

وی، مدعی شد:برخی از سایت‌های فروش آنلاین بیمه نامه، حق بیمه را  نزد خود نگهداری کرده و بعد به بیمه گر می دهند و از محل رسوب آن به مشتریان تخفیف می‌دهند، هرچند که این امر شامل حال همه نمی شود، بنابراین  بیمه مرکزی بخشنامه ای را صادر کرده تا از این قضیه جلوگیری کند.

ایرجی، گفت:خطاب بخشنامه اخیر بیمه مرکزی بیشتر کارگزاران آنلاین هستند زیرا درهر صورت گاهی گرفتن پول برای کسی که در صنعت بیمه فعال بوده و بیمه نامه می فروشد، اجتناب ناپذیر است.

ایرجی، تصریح کرد: بعنوان مثال کارگزار بیمه نامه ای را صادر می کند و این بیمه نامه برای معتبر شدن باید تسویه شود که بیمه گذار هم می گوید یک هفته بعد می تواند پول را پرداخت کند بنابراین کارگزار مجبور است خود تسویه کند تا بعد بیمه گذار پول را به حساب وی واریز کند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران رسمی بیمه  تصریح کرد: موضوع مهمی که وجود دارد مشکل قانونی اجرای بخشنامه تاکیدی بیمه مرکزی بابت آیین نامه ۹۲/۳ است،  زیرا در حال حاضر پرداخت های قانونی آنلاین فقط به حسابی که اینماد تعیین می کند و مربوط به مالک سایت است، واریز می شود.

ایرجی ادامه داد: از طرف دیگر کارگزار آنلاینی که با چندین شرکت بیمه می تواند کارکند و یک درگاه پرداخت داشته باشد عملا حق بیمه باید به یک حساب واسط واریز شده و بعد توزیع شود که بابت این موضوع هم بیمه مرکزی باید با بانک مرکزی و وزارت صمت این مشکل را حل کند تا بیمه گذار سایت آنلاین به درگاه همان شرکت بیمه هدایت شود.

وی گفت:درست است که بیمه مرکزی برای این مشکل بخشنامه می دهد اما وقتی راه حلی ندارد باید برای آن راه حل تعیین شود و بیمه مرکزی باید پیگیر این موضوع باشد.

ارسال نظر