شناسه خبر : 19792

اختصاصی چابک آنلاین؛

شرکت‌های بیمه ای ترجیح می دهند به خدمات آنلاین ورود نکنند

شرکت‌های بیمه ای ترجیح می دهند به خدمات آنلاین ورود نکنند

دبیرانجمن صنفی کارفرمایی کسب وکارهای اینترنتی تهران، اظهارکرد: درفضای تجارت الکترونیک ریسک‌های متفاوتی با فضای آفلاین وجود دارد و بیمه نامه‌های متناسب با ریسک‌های حوزه داده وجود ندارد.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، "عادل طالبی" درگفت و گو با چابک‌آنلاین، گفت: بیمه برای مدیریت ریسک  مطرح می‌شود وحق بیمه‌ای که شرکت‌ها برای دریافت خدمات بیمه پرداخت می‌کنند با پوشش این موضوع توجیه اقتصادی پیدا می‌کند.

وی، یکی از بزرگترین مشکلات صنعت بیمه را ورود بیمه مرکزی(دولت) به حوزه سیاست‌گذاری و نه رگولاتوری برشمرد وافزود: رگولاتوری بسیارمهم است اما سیاست‌گذاری‌های دستوری، دست شرکت‌های بیمه‌ای را بسته وشرکت‌هایی هم که تمایل به ارائه خدمات جدید دارند نمی‌توانند فعالیتی داشته باشند چون سازمان بالادستی مقاومت می‌کند.

دبیرانجمن صنفی کارفرمایی کسب وکارهای اینترنتی تهران، خاطرنشان کرد که بسیاری ازخدماتی که درفضای آفلاین وجود دارد به راحتی به فضای آنلاین ورود می‌کند، اما درحوزه صنعت بیمه، خدمات بیمه‌ای به سختی به فضای آنلاین ورود پیدا کرد.

طالبی، با بیان اینکه بخشی از  صنعت بیمه به دلیل رویکرد سنتی، درمقابل آنلاین شدن همه خدمات بیمه  مقاومت می‌کند، ادامه داد: شرکت‌های بیمه‌ای هم که می‌دانند مسیری سنگلاخ وپرپیچ و خم در آنلاین شدن خدمات بیمه ای در پیش دارند ترجیح می‌دهند به این حوزه ورود نکنند. 

وی، اذعان داشت که درفضای تجارت الکترونیک ریسک‌های متفاوتی با فضای آفلاین وجود دارد و یکی از معضلات حال حاضرتجارت الکترونیک، رفتن منابع انسانی متخصص است و صاحبان کسب و کار تمایل به بیمه نامه ای دارند که درصورت مهاجرت نیروی متخصص دچارخسارت سنگین نشود.

دبیرانجمن صنفی کارفرمایی کسب وکارهای اینترنتی تهران، با بیان اینکه پروژه‌های های تک به شدت به نیروی خود وابسته است، گفت: با رفتن یک نیروی متخصص ازپروژه، کل پروژه ازبین می‌رود و صاحبان کسب و کارنیازدارند که این ریسک را مدیریت کنند.

طالبی نیازدیگرکسب وکارهای اینترنتی را پوشش هجوم‌های سایبری مطرح کرد وافزود: هرکدام ازاین حملات به شرکت‌ها و برند آنها صدمه وارد می‌کند اما هیچگونه بیمه‌ نامه‌ای متناسب با این نیاز وجود ندارد.

وی به حادثه آتش سوزی دردفتر کار خود اشاره کرد وگفت: شرکت بیمه تمامی هزینه خسارت مرتبط با اموال را پرداخت کرد اما خسارت فیلم‌ها، داده‌ها واطلاعات موجود دردفتررا که از بین رفته بود پرداخت نکرد زیرا داده دارایی نامشهود است و تنها دارایی مشهود بیمه می‌شود. 

دبیرانجمن صنفی کارفرمایی کسب وکارهای اینترنتی تهران، اظهارکرد: شرکت بیمه گرکاملا درست می‌گفت زیرا چنین موردی در بیمه تعریف نشده و دربیمه چیزی به نام قیمت گذاری داده مطرح نشده است.

طالبی، تصریح کرد: شرکت‌های اعتبارسنجی  درحوزه آی تی وجود ندارد که شرکت بیمه گر بااستناد به آن و بررسی اینکه حداقل استانداردها توسط شرکت‌ها رعایت شده به آن شرکت پوشش بیمه ای ارائه دهد.

ارسال نظر