شناسه خبر : 19753

اختصاصی چابک آنلاین؛

رقم ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه، برای تاسیس شرکت بیمه اتکایی جوابگو نیست

رقم 500 میلیارد تومانی سرمایه، برای تاسیس شرکت بیمه اتکایی جوابگو نیست

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین گفته است که سرمایه ۵۰۰ میلیاردی تعیین شده برای تاسیس شرکت های بیمه اتکایی جدید که همه آن هم به صورت کامل پرداخت نشده و مقداری از آن برای بعد باقی می ماند، درست نیست.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، "سید مصطفی کیایی"،در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، گفت: معاون اتکائی بیمه مرکزی هم تاکید کرده که حداقل سرمایه شرکت‌های بیمه اتکایی جدید باید یک هزار میلیارد تومان باشد آن هم به صورت کامل پرداخت شود و رقم تعیین شده 500 میلیارد تومانی، برای فعالیت، جوابگو نخواهد بود.

وی اظهارکرد:" معاون اتکائی بیمه مرکزی به حداقل رقم سرمایه یک هزار میلیارد تومان اعتقاد دارد و این مساله را در جلسات مختلف ابراز کرده و فکر میکنم نظر وی هم همین است.”

کیایی،اذعان داشت که نظر معاون اتکائی بیمه مرکزی هم برروی تاسیس یک شرکت بیمه اتکایی قوی است. 

به‌تازگی اما غلامعلی جهانگیری، عضو هیات عامل و معاون اتکائی بیمه مرکزی در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، در واکنش به خرده گرفتن برخی از فعالان صنعت بیمه به اندک بودن سرمایه تعیین شده برای تاسیس شرکت‌های بیمه اتکایی،سرمایه تعیین شده را کافی خواند چراکه این شرکت‌ها پس از شروع به فعالیت و جذب پرتفوی برای ماندگاری به ناچار، سرمایه خود را افزایش خواهند داد.

اکنون، مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین گفته که سرمایه شرکت متبوع وی در  زمان تاسیس۴۰ میلیون یورو بوده در حالیکه سرمایه شرکت های جدید اتکایی  ۱۴ میلیون یورو است.

وی،تاکیدکرد که باید بررسی کرد که شرکت‌های بیمه اتکایی جدید با کدام نیروی انسانی تربیت شده می‌خواهند فعالیت کنند چراکه موضوع تنها سرمایه کافی نیست و نیروی انسانی تربیت شده هم موضوع مهمی است و فقدان نیروی انسانی مورد نیاز، موجب سردرگمی خواهد شد.

وی، گفت: با توجه به اینکه معاون اتکائی بیمه مرکزی متخصص و یکی از قوی ترین افراد صنعت بیمه است حتما می‌دانند که واقعا مشکل انتخاب نفرات متخصص وجود دارد.

ارسال نظر