شناسه خبر : 19540

۳۶ هزار تومان بابت حق بیمه حوادث بر روی فیش برق مشترکان خواهد آمد

۳۶ هزار تومان بابت حق بیمه حوادث بر روی  فیش برق مشترکان خواهد آمد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به کاهش ۹۰ درصدی بارش‌ها نسبت به پارسال گفت : امسال ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت های کشاورزی و زیرساخت در کشور اختصاص یافته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، اسماعیل نجار عصر چهارشنبه در دیدار اعضای کمیسیون داخلی مجلس شورای اسلامی با استاندار گیلان در رشت افزود: از این میزان اعتبار سه هزار میلیارد تومان برای خشکسالی ، ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرا و یک هزار میلیارد تومان برای آبرسانی اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: میزان بارش در برخی استان‌های کشور نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد کاهش یافته که این به معنای خشکسالی مطلق است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سه هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان برای بحث خشکسالی به وزارت نیرو اختصاص داده شده که  از این میزان حدود ۳۰۰ میلیارد تومان آن به استان گیلان اختصاص یافته است.

بنجارا بیان اینکه دو محل پرداخت  در حوزه خسارت های کشاورزی پیش بینی شده است ، اظهار داشت:  صندوق بیمه کشاورزی  سالیانه بیش از سه هزار میلیارد تومان برای این موضوع پرداخت می‌کند.

نجار، همچنین با اشاره به وجود ۱۴۶ هزار کیلومتر رودخانه در کشور موضوع سیلاب ها را نیز در بروز خسارت ها تاثیر گذار دانست.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۷۰ هزار کیلومتر از رودخانه ها از مناطق جنگلی عبور می کند و ۷۶ هزار کیلومتر دیگر نیز ساماندهی نسبی شده است. 

وی با بیان اینکه قانونگذار با توجه به سیاست‌های ابلاغی استفاده از تمامی ظرفیت های کشور را تکلیف کرده است ،گفت : تمامی دستگاه‌های کشور در مراحل مختلف ماموریت دارند و اگر به تکلیفشان عمل نکنند مجازات برای آنها دیده شده است.

نجار همچنین با اشاره به قانون بیمه حوادث همگانی برای ساختمانهای کشور گفت :کارهای مقدماتی این طرح انجام شده و  بر اساس این قانون همه ساختمان‌ها شامل بیمه خواهند شد و ۳۶ هزار تومان به صورت فیش برق برای این بیمه خواهد آمد .

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در وهله دوم نیز بخش های تولیدی و تجاری مکلف به بیمه حوادث همگانی خواهند شد.

ارسال نظر