۱۶۴ نفر در تصادفات جاده ای خراسان‌ جنوبی جان خود را از دست دادند

۱۶۴ نفر در تصادفات جاده ای خراسان‌ جنوبی جان خود را از دست دادند

رئیس پلیس راه خراسان‌ جنوبی از افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات خراسان جنوبی از ابتدای امسال خبر داد و گفت: ۴۸ درصد تصادفات به شکل واژگونی بخاطر عدم کنترل سرعت بوده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ علیرضا رضایی، شامگاه چهارشنبه ۳ آذر در ستاد راهبری تصادفات استان اظهار کرد: در هشت ماهه سال جاری ۱۶۴ نفر در تصادفات جاده ای خراسان‌ جنوبی جان خود را از دست دادند که ۱۶درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

رئیس پلیس راه خراسان‌ جنوبی گفت: در این مدت همچنین مجروحان تصادفات جاده ای استان ۶ درصد نسبت به مدت سال قبل افزایش را نشان می دهد و طبق بررسی‌های انجام شده ۶۵ درصد تصادفات در جاده‌های اصلی و بقیه در راه های فرعی و روستایی به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه ۴۸ درصد تصادفات در استان به علت واژگونی رخ داده است، افزود: ۴۷ درصد جانباختگان تصادفات فوتی استان بر اثر وقوع ۱۱ فقره تصادف بوده که نشان دهنده شدت حوادث رانندگی به خاطر عدم کنترل سرعت است

رئیس پلیس راه خراسان‌ جنوبی به افزایش تصادفات با شتر در جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: در این مدت هشت نفر از هموطنان بر اثر برخورد با شتر در محورهای استان فوت و ۱۸ نفر مجروح شدند که باید فنس کشی، حفر کانال و پلاک‌کوبی شترها برای کاهش این نوع تصادفات در دستور کار قرار گیرد.

رضایی بیان کرد: جاده‌های خراسان جنوبی مجهز به ۶۹ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور است اما از این تعداد ۱۱ دوربین غیرفعال است.

وی با بیان اینکه در بحث تصادفات درون شهری بیشتر متوفیان موتورسیکلت سوارها و در حوادث جاده ای نیز سرنشینان وسایل نقلیه هستند، افزود: ۶ درصد از متوفیان و ۲ درصد مجروحان تصادفات مربوط به وسایل نقلیه مسافربری است.

رئیس پلیس راه خراسان‌ جنوبی ادامه داد: از ابتدای سال جاری بیش از ۶۵۰ هزار راننده اعمال قانون شدند که نسبت به مدت مسابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: مشخص نبودن مسئول تخلیه محموله‌های تانکرهای حمل سوخت ترانزیتی حادثه دیده در حوادث ترافیکی جاده‌های خراسان‌ جنوبی و عدم قبول مسئولیت توسط شرکت‌های بخش فرآورده‌های نفتی، از دیگر مشکلاتی است که نیاز است این دستگاه‌ها موظف به همکاری شوند.

ضرورت اصلاح فرهنگ رانندگی با موانع بازدارنده‌

سردار ناصر فرشید، فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی نیز گفت: ۱۸۵ نفر طی هشت ماه سال جاری در تصادفات خراسان‌جنوبی جان خود را از دست دادند؛ در هشت ماهه سال جاری تعداد ۱۸۵ نفر در جاده‌های برون شهری و معابر درون شهری خراسان‌جنوبی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۱۶۴ فوتی در تصادفات جاده‌های برون شهری بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به ضرورت اصلاح فرهنگ رانندگی در استان بیان‌کرد: ما باید اهرم‌ها و موانع بازدارنده‌ای داشته باشیم تا رانندگان به سمت رفتارهای پرخطر نروند و برای خود و دیگران حادثه به وجود نیاورند.

فرشید ادامه ‌داد: جلسات ستاد راهبری تصادفات خراسان‌جنوبی نیز نباید هر ۶ ماه یک بار برگزار شود بلکه باید در مقاطع کوتاه‌تری به مسائل مرتبط با فرهنگ ترافیکی و تصادفات استان رسیدگی شود.

اسدالله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: تصادفات با احشام در راه‌های خراسان جنوبی در هشت ماهه سال جاری ۱۹ فقره بوده که از این تعداد ۱۴ فقره تصادفات جرحی و پنج فقره نیز تصادفات فوتی بوده است و بیشترین تصادفات نیز مربوط به شهرهای طبس، نهبندان، بیرجند، دیهوک، اسدیه و قاین بوده است.

ارسال نظر