شناسه خبر : 18952

دانشجویان با شرط سنی می توانند خود را بیمه تامین اجتماعی کنند

دانشجویان با شرط سنی می توانند خود را بیمه تامین اجتماعی کنند

تأمین اجتماعی شرایط بیمه شدن برای تمام افراد را مهیا کرده است و دانشجویان نیز می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: دانشجویان می‌توانند با دارا بودن شرط سنی بین ۱۸ تا ۵۰ سال، خود را همانند دیگر افراد بیمه تأمین اجتماعی کنند.

او افزود: دانشجویان درصورتی که بالاتر از ۵۰ سال سن داشته باشند، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه پردازی قبلی داشته باشند و حتی اگر شخصی دارای ۱۰ سال سابقه بیمه قبلی باشد از شرایط سنی معاف است.

محمدی ادامه داد: سه نوع بیمه وجود دارد و نوع بیمه دانشجویی متفاوت است.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: نرخ ۱۲ درصدی دریافت حق بیمه برای بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی و مبلغ ماهیانه آن با توجه به حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال ۱۴۰۰، ۳۱۸ هزار تومان است.

او بیان کرد: نرخ ۱۴ درصد برای بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی است و باید ماهیانه مبلغ ۳۷۱ هزار تومان برای حق بیمه خود پرداخت کنند.

محمدی در ادامه عنوان کرد: نرخ ۱۸ درصد نیز جهت بازنشستگی، فوت قبل و بعد از بازنشستگی و از کار افتادگی با پرداخت ماهیانه ۴۷۷ هزار تومان حق بیمه است و برای استفاده از خدمات درمانی ماهیانه باید مبلغی اضافه بر این مبالغ پرداخت شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: تمام افراد در هر نوع شغل یا رده تحصیلی‌ می‌توانند خود را بیمه تأمین اجتماعی کنند و نیاز نیست حتما از طریق بیمه فرد دیگری تحت پوشش بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی قرار بگیرند.

ارسال نظر