شناسه خبر : 18828

آغاز اجرای طرح پزشک خانواده شهری در خوزستان

آغاز اجرای طرح پزشک خانواده شهری در خوزستان

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان از آغاز اجرای طرح پزشک خانواده شهری برای بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی در این استان، خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر علی خسروی اظهار داشت: بهترین مشاور و تشخیص دهنده نحوه پیگیری درمان برای همه بیماری‌ها، پزشک خانواده افراد است.

وی افزود: این طرح باعث می‌شود افراد زودتر ، راحت‌تر و با هزینه کمتر بیماری خود را شناخته و درمان کنند البته برای نهادینه شدن آن نیاز به فرهنگ‌سازی است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: مزایای طرح  پزشک خانواده بسیار زیاد است و اگر به درستی اجرا شود بخش عمده‌ای از هزینه‌ها از سبد خانوار کم خواهد شد.

وی افزود: پزشک خانواده جزئی از خانواده افراد به شمار می‌آید که کاملا خانواده را می‌شناسد و می‌تواند بهترین راهنمایی‌ها را داشته باشد.

خسروی گفت: در این شرایط کرونا، بهتر است افراد به پزشک خانواده در شهرستان‌های خود مراجعه کنند تا اینکه به مرکز و مطب پزشکان خاصی مراجعه کرده و باعث ازدحام جمعیت شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه کاهش مراجعه غیرضروری باعث کاهش هزینه‌ها شده که به نفع کشور و مردم است افزود: با مدیریت هزینه‌ها می‌توان خدمات بهتری ارائه داد و از بروز بسیاری از مشکلات نیز جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم باید توجه خاصی به بیمه سلامت خود داشته باشند و قبل از وقوع بیماری اقدام به ثبت‌نام کنند تا از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند، گفت: ممکن است افراد با هزینه‌های سنگین جراحی مواجه شوند در حالی‌که اگر بیمه باشند بخش قابل توجهی از هزینه ها را بیمه پرداخت می کند.

ضروری است، بیمه شدگان قبل از مراجعه به مراکز درمانی خصوصی و دولتی ابتدا به پزشک خانواده تعیین شده مراجعه کنند.

بیمه شدگان برای اطلاع از پزشک خانواده تعیین شده خود می توانند به پنل شهروندی بیمه سلامت به نشانی https://eservices.ihio.gov.ir/esc مراجعه کنند.

ارسال نظر