شناسه خبر : 18751

۶ تا ۱۰ میلیون ایرانی، فاقد پوشش بیمه درمانی هستند

۶ تا ۱۰ میلیون ایرانی، فاقد پوشش بیمه درمانی هستند

مدیرکل حوزه هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: در حال حاضر همپوشانی یکی از مشکلات بیمه درمان در کشور است به نحوی که آمار سازمان های بیمه‌گر بیش از جمعیت کشور است؛ به همین دلیل تلاش شده است تا با راه اندازی سامانه برخط بیمه شدگان این مشکل برطرف شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا،  علیرضا اعرابی با اشاره به اینکه این سازمان بعد از تصویب قانون بیمه همگانی در راستای پوشش بیمه درمان کامل ایجاد شده است تا هیچ فرد فاقد بیمه درمانی در کشور وجود نداشته باشد، بیان کرد: ماموریت بعدی سازمان بیمه سلامت خرید خدمت از پزشکان و موسسات درمانی است تا بتواند در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بیمار جز رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشد و با صیانت مالی از بیمه شدگان، مردم در پرداخت هزینه های درمانی با مشکل مواجه نشوند.

وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت برای انجام ماموریت‌های خود در راستای پوشش بیمه‌ای از طریق راه اندازی صندوق‌های بیمه‌ای مختلف اقدام به پوشش بیمه‌ای کرده است. به نحوی که هر فرد فاقد پوشش بیمه می‌تواند در قالب این صندوق‌ها تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی به این هدف دست خواهیم یافت که هیچ فرد فاقد پوشش بیمه ای در کشور وجود نداشته باشد؟، گفت: در حال حاضر همپوشانی یکی از مشکلات بیمه درمان در کشور است به نحوی که آمار سازمان های بیمه‌گر بیش از جمعیت کشور است به همین دلیل تلاش شده است تا با راه اندازی سامانه برخط بیمه شدگان این مشکل برطرف شود و تعداد جمعیت بیمه نشده مشخص شده تا در نهایت با پوشش بیمه‌ای آن افراد هیچ فرد فاقد پوشش بیمه‌ای در کشور نداشته باشیم.

اعرابی بیان کرد: برآورد می‌شود که نزدیک به ۶ الی ۱۰ میلیون نفر از جمعیت کشور فاقد پوشش بیمه باشند که به مردم اعلام می‌کنیم که اگر تحت پوشش سازمان بیمه گر دیگری نیستند می‌توانند از طریق صندوق بیمه همگانی یا ایرانیان تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران، وی درپایان، گفت: این سازمان قصد دارد با ارتقای خرید خدمات و پرداخت به موقع به موسسات درمانی کیفیت خدمات را افزایش دهد تا بیمه شدگان هزینه کمتری بابت درمان پرداخت کنند.

ارسال نظر