شناسه خبر : 18650

اختصاصی چابک آنلاین؛

رشد حق بیمه تولیدی معطوف به تورم است/صنعت بیمه برای توسعه روابط بیمه ای در عرصه بین الملل تلاش زیادی نکرد

رشد حق بیمه تولیدی معطوف به تورم است/صنعت بیمه برای توسعه روابط بیمه ای در عرصه بین الملل تلاش زیادی نکرد

رییس هیات مدیره شرکت بیمه تجارت نو، اظهارکرد: بیشتررشد حق بیمه تولیدی صنعت بیمه معطوف به تورم است که بازهم این صنعت کمترازنرخ رشد تورم رشد کرده و بسیاری از خانوارها بیمه را به عنوان یک کالای لوکس از سبد هزینه‌های خانوار حذف کرده‌اند.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، "احسان مرادی" درگفت وگو با چابک‌آنلاین، گفت: نگاهی که به صنعت بیمه در خانوارهای ایرانی وجود دارد نگاهی هزینه‌ای است و به عنوان کالایی لوکس در بین مجموع سبد هزینه‌های خانوارطبقه بندی شده است.

وی، ادامه داد: زمانیکه مجموع هزینه‌های ضروری افزایش می‌یابد هزینه‌های لوکس حذف می‌شود و فردی که از بیمه نامه شخص ثالث و بدنه اتومبیل استفاده می‌کرده باتوجه به وضعیت تورمی و رشد هزینه خانواربیمه نامه بدنه را به عنوان کالایی لوکس از سبد هزینه حذف می‌کند.

رییس هیات مدیره شرکت بیمه تجارت نو، خاطرنشان کرد: حذف هزینه‌های بیمه‌ای نه تنها اثری در کاهش هزینه خانوار ندارد شاید در بلند مدت این هزینه‌ها را چندین برابرکند.

مرادی، درخصوص پاسخ به این سوال که چرا صنعت بیمه در بخش مشاغل آزاد کوچک فعالیت خوبی ندارد، گفت که اگرشرکت بیمه‌ای به تنهایی دراین زمینه هزینه کند همه شرکت‌ها منتفع می‌شوند درنتیجه ترجیح می‌دهد این هزینه را مستقیم درجایی انجام دهد که پرتفویی بزرگ را در کوتاه مدت بگیرد.

رییس هیات مدیره شرکت بیمه تجارت نو، با بیان اینکه نهادهای نظارتی مانند بیمه مرکزی باید دراین زمینه فعال شوند، افزود: ازسالهای گذشته مباحثی در زمینه بورس و اوراق بهارداردرکتاب‌های درسی ارائه می‌شود، خوب است که بیمه مرکزی رایزنی‌های لازم را انجام داده و بیمه هم به کتاب‌های درسی ورود بیشتری پیدا کند.

مرادی عملکرد صنعت بیمه درحوزه اتکایی و روابط بین الملل را ضعیف برشمرد وگفت: درحوزه اتکایی به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده و درصورت رخ دادن حادثه‌ای، 100 درصد خسارت درداخل کشور پرداخت می‌شود هرچند که شاید کشورهایی بودند که تمایل به همکاری با ما داشتند.

وی، معتقد است که صنعت بیمه  به اندازه کافی برای توسعه  روابط بین الملل با کشورهای دیگرانجام نداده و حتی  وابستگان اقتصادی وزارت امورخارجه می توانند جلساتی بگذارند وصنعت بیمه  برروی این حوزه بیشتر متمرکز شود.

ارسال نظر