شناسه خبر : 18553

۵۰۰ میلیارد تومان برای بیمه بانوان سرپرست خانوار اختصاص یافت

۵۰۰ میلیارد تومان برای بیمه بانوان سرپرست خانوار اختصاص یافت

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی، خواستار اختصاص اعتبار مستقل برای رشد ورزش بانوان شد و گفت: برای تحقق این مهم رایزنی های لازم با وزارت ورزش انجام شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سارا فلاحی روز دوشنبه در نشست شورای مشورتی و هم اندیشی با حضور مشاوران امور بانوان مدیران کل دستگاه های اجرایی استان ایلام اظهار داشت: توجه ویژه به ورزش بانوان طبق تاکیدات مقام معظم رهبری باید در دستور کار قرار گیرد و در فراکسیون زنان مجلس نیز این مطالبه بحق در حال پیگیری است.

وی افزود: بکارگیری حداکثری از بانوان توانمند در مناصب مدیریتی نیازمند تغییر رویکرد و نگاه به ظرفیت های بالای زنان است.

نماینده مردم حوزه شمالی ایلام در مجلس، خلا قانونی را طبق بررسی های انجام شده یکی از مشکلات اساسی برای تحقق مطالبه حقوق اجتماعی و فرهنگی بانوان ذکر کرد و گفت: مهم ترین موضوعی که در مجلس یازدهم در فراکسیون بانوان بطور مستمر پیگیری می شود موضوع توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار است.

فلاحی ادامه داد: خروجی همه تلاش های و رایزنی های انجام شده در حوزه زنان باید توانمندسازی آنان باشد که تحقق این مهم از یک سو نیازمند حمایت مسوولان و از سوی دیگر نیازمند خود باوری بانوان در عرصه های مختلف است.

۵۰۰ میلیارد تومان برای بیمه بانوان سرپرست خانوار اختصاص یافت 

نماینده ایلام در مجلس تصریح کرد: افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال‌جاری برای بیمه زنان سرپرست خانوار اختصاص یافته است که سهم ایلام به زودی مشخص می شود.

وی همچنین از اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای توانمندسازی حوزه بانوان استان خبر داد و گفت: تلاش می شود این رقم به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

فلاحی یادآور شد: دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند روز به روز آمار و تعداد خانوارهای تحت پوشش کاهش یابد که استمرار روند نزولی خانوارهای تحت پوشش استان بدین معناست که دستگاه ها در حوزه توانمندسازی نقش خود را بخوبی ایفا کردند.

نماینده حوزه شمالی ایلام در مجلس بیان کرد: فرهنگ تولید، کار و اشتغال باید در استان نهادینه شود و بخشی از اعتبارات سرمایه گذاری برای حوزه اشتغال باید به بانوان سرپرست خانوار اختصاص یابد.

اعضای فراکسیون زنان مجلس به ایلام سفر می‌کنند 

نماینده ایلام در مجلس، از سفر اعضای فراکسیون زنان مجلس به این استان خبر داد و افزود: این سفر در راستای بررسی مشکلات و مطالبات حوزه بانوان در آینده نزدیک انجام می‌ شود.

وی همچنین از توافق های اولیه به قرارگاه هاجر برای توانمندسازی حوزه بانوان خبر داد و افزود: مقرر شده است این قرارگاه در حوزه توانمندسازی بانوان یک شهرستان استان را تحت پوشش قرار دهد.

فلاحی اضافه کرد: بدلیل اینکه برنامه دولت در راستای توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار مقطعی بود، نتوانسته ایم در بلندمدت به نتایج خوبی برسیم.

ارسال نظر