شناسه خبر : 18431

۲ درصد از مشترکان صنعت برق رعایت مدیریت مصرف را جدی نگرفته‌اند

۲ درصد از مشترکان صنعت برق رعایت مدیریت مصرف را جدی نگرفته‌اند

۲ درصد از مشترکان صنعت برق همچنان لزوم رعایت مدیریت مصرف را جدی نگرفته‌اند و براین اساس و طبق قانون باید هزینه مصرف مازاد خود را پرداخت کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، لزوم توجه به مدیریت مصرف صحیح انرژی و به خصوص انرژی برق هم مورد تاکید رییس جمهوری و هم وزیر نیرو قرار دارد.

چندی پیش و در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت «آیت الله سیدابراهیم رییسی» ضرورت مدیریت تولید، تامین و مصرف برق کشور را مورد تاکید قرار داده و خواستار تهیه طرح جامع نیازهای کشور به انرژی شد.

این تاکیدها بیانگر آن است که همه ارکان کشور و به خصوص مشترکان باید به رعایت صرفه جویی و پرهیز از اسراف توجه جدی داشته باشند تا هم علاوه بر کاهش مصرف در سایه مصرف بهینه مشمول هزینه های گزافی که قانون برای مشترکان پرمصرف درنظر گرفته نشوند.

طبق بررسی های انجام شده توسط شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر) تاکنون ۸۵ درصد از مشترکان صنعت برق توجه جدی به رعایت الگوی مدیریت مصرف داشته اند.

براین اساس آنها قبض هایی با مبالغ ۳۰ هزار تومان و کمتر دریافت کرده‌اند.

۱۳ درصد مشترکان نیز به دلیل مصرفی تا ۲ برابر الگوی تعیین شده برای مصرف در هر منطقه قبض هایی کمتر از ۲۰۰ هزار تومان دریافت کرده اند.

بنا به گفته قبلی سخنگوی صنعت برق این افراد اگر بیشتر صرفه جویی کنندمی توانند قبض های کمتری دریافت کرده و مشترک کم مصرف باشند.

اما در این بین ۲ درصد مشترکان هستند که هنوز نسبت به رعایت صرفه جویی با وجود تاکیدهای فراوان بی توجهی دارند و همین امر سبب شده برق آنها بدون یارانه محاسبه شده و مبالغ بیش از حدی دریافت کنند.

در همین زمینه چندی پیش سخنگوی صنعت برق گفت:۲۵ میلیون از ۳۰ میلیون مشترک برق در کشور در سطح الگو برق مصرف کرده بودند که بهای برق این تعداد تنها ۷ درصد اضافه شده است .

مصطفی رجبی مشهدی  افزود: متوسط قبض این دسته از مشترکان ۳۰ هزار تومان بود که با رعایت بیشتر می توانند قیمت کمتری پرداخت کنند.

وی ادامه داد:حدود ۲.۶  درصد از مشترکان کشور جزو مشترکان پرمصرف بودند که  بیش از دو برابر الگوی منطقه ای مصرف کرده بودند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق خاطرنشان کرد: به طور مثال در شهر تهران که الگو ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه است این مشترکان بیش از ۶۰۰ کیلوات مصرف داشته اند که برای اینها آن میزان بیشتر از الگو با تعرفه خرید تضمینی محاسبه شده است.

رجبی مشهدی گفت:رقم مذکور ۸۰۰ تومان است که برای این ۸۵۰ هزار مشترک اعمال شده است.

وی ادامه داد: برای این دسته از مشترکان قبض با قیمت بالاتری صادر شده و اینها برای رسیدگی ابتدا مطمئن شوند که مصرف آنها درست بوده و برای اینکار می توانند به شرکت های توزیع در سراسر کشور مراجعه کرده و از مصرف خود اطمینان حاصل کنند.

اکنون چنین به نظر می رسد که مشترکان پرمصرف باید عادت بد خود را ترک کرده تا مشمول هزینه های نسبتا سنگین نشوند.

ارسال نظر