شناسه خبر : 18262

قانون تعرفه خدمات پرستاری سال آینده اجرا خواهد شد

قانون تعرفه خدمات پرستاری سال آینده اجرا خواهد شد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری سال ۱۴۰۱ اجرا خواهد شد

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، برنامه «تهران بیست»، با حضور سید جلیل میرمحمدی عضو کمیسیون بهداشت مجلس به بررسی مطالبات پرستاران از جمله عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پرداخت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از طرف بیمه‌ها بیان کرد: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری سال ۸۶ مصوب شده اما هر سال علت عدم اجرایی شدن آن را بار مالی مطرح کردند، ظاهراً شورای عالی بیمه بار مالی نسبتاً بالایی مطرح کرده است که به این دلیل اجرایی نشده است.

وی اظهار داشت: شورای عالی بیمه چیزی حدود ۷ هزار میلیارد تومان برای یک سال بار مالی تعیین کرده است که مبلغ خیلی زیادی است. البته تمام اقدامات اداری اجرا شدن این قانون انجام شده است، حتی آئین نامه اجرایی آن توسط هیئت دولت تدوین و تصویب شده است، چندین جلسه در مجلس در رابطه با این موضوع بحث و بررسی شد و در آخر قرار شد این بار مالی را دولت تعیین کند که قابلیت اجرا دارد یا نه.

میرمحمدی افزود: متأسفانه به دلیل اینکه لایحه‌ای که دولت ارائه داده بود به مجلس برای کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰، بحث تعرفه‌های خدمات پرستاری دیده نشده بود امکان اجرای این قانون در سال ۱۴۰۰ وجود نداشت، آنچه که طی چهار جلسه با حضور نمایندگان پرستاری تعیین شد قرار بر این است که از دولت بخواهیم به طور جدی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ این موضوع دیده شود و حتماً در سال آینده اجرایی شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در همین رابطه ادامه داد: سال گذشته ما ۵۵ هزار نفر به وزارت بهداشت مجوز استخدام دادیم، از این ۵۵ هزار نفر باید ۴۰ درصد آن پرستار جذب شود که از این ۵۵ هزار نفر فقط ۱۶ هزار نفر جذب کردند که ۴۰ درصد آن تقریباً ۷ هزار پرستار شد، یعنی حدود ۷ هزار پرستار را ما الان جذب کردیم، اما در جریان کرونا حدود ۸ هزار و ۲۰۰ نفر از پرستاران ما تقریباً از کار افتاده شدند، یعنی عملاً این ۷ هزار نفر جذبی جدید جایگزین آن ۸ هزار و ۲۰۰ نفر شد، یعنی از وضع قبلی هم بدتر شد، این در حالی است که می‌توانستیم ۵۵ هزار نفر جذب کنیم اما نهایتاً ۱۷ هزار نفر جذب کردیم.

ارسال نظر