شناسه خبر : 17604

نگهبانی از بانک بدون بیمه!

نگهبانی از بانک بدون بیمه!

برخی نگهبانان مسلح بانک‌ها از عدم رعایت قانون کار توسط شرکت‌های تأمین نیرو خبر دادند و گفتند دستمزد روزانه ما فقط ۸۵ هزار تومان است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس ، یک نگهبان مسلح بانک‌ها با تاکید بر اینکه نام وی فاش نشود، گفت: ما در کشور حدود 3 هزار نفر نگهبان مسلح بانک و مأمور حمل پول بانکی در بانکهای خصوصی و دولتی هستیم که همگی زیرنظر شرکت‌های تأمین نیرو خدمت می‌کنیم، اما این شرکت‌ها به بهانه اینکه بانک‌ها حقوق کامل نمی‌دهند، ما را از بیمه کردن محروم کرده و از اجرای قانون کار خودداری می‌کنند.

وی گفت: شرکت‌های تأمین نیرو علی‌رغم حساس بودن شغل ما و در دست داشتن سلاح جنگی در ازای روزهای حضور فقط 85 هزار تومان می‌پردازد، بدون اینکه ما را تحت پوشش حق مسکن، حق اولاد و سایر امکانات رفاهی قرار دهند.

این نگهبان بانک گفت: ما با وجود اینکه از سوی پلیس پیشگیری دوره‌های مخصوص مقابله با پیشگیری از جرم می‌بینیم و آموزش استفاده از سلاح داریم، اما متأسفانه با وجود حساس بودن شغل ما کسی توجهی نمی‌کند و شرکت‌های تأمین نیرو حداکثر به ما ماهی یک‌میلیون و 600 تا 1.7 میلیون تومان می‌پردازند، زیرا در هر ماه روزهای جمعه و یا روزهای مناسبتی بانک ها تعطیل هستند و در ایام کرونا هم که 10 روز بانک تعطیل بود، حتی یک‌ریال حقوق نداشتیم. 

این نگهبان بانک گفت: من خودم 15 سال سابقه کار دارم و فقط در روزهایی که در بانک حضور دارم روزی 85 هزار تومان دریافت می‌کنم و هیچ امکانات رفاهی دیگری ندیده‌ام.

به گفته وی،‌ شرکت‌های تأمین نیرو، قانون را رعایت نمی‌کنند و حتی قانون حداقل دستمزد کارگران که در وزارت کار تصویب می‌شود، را رعایت نمی‌کنند، در حالی که شغل ما حساس است و ما سلاح جنگی در دست داریم، اما در عین حال همکاران ما در کمال امانت و تعهد به وظیفه خود عمل می‌کنند و در چند سال گذشته میزان وقوع سرقت از بانک‌ها به شدت کاهش یافته است. 

این نگهبان بانک گفت: همکاران ما در سراسر کشور چه در بانک‌های خصوصی و یا دولتی در همه شهرها به طور یکسان فقط در ازای هر روز حضور در بانک روزانه 85 هزار تومان دریافتی دارند و وقتی اعتراض می‌کنیم گفته می‌شود، بانک‌ها حقوق کافی در اختیار ما نمی‌گذارند، در حالی که بانک مرکز پول است و شغل ما هم بسیار حساس است. باید حداقل قانون کار در مورد ما رعایت شود. 

این نگهبان بانک گفت: هیچ یک از نهادهای نظارتی در مورد رفتار این شرکت‌ها با نگهبانان بانک و مأموران امنیت در حمل و نقل خودروی پول ورود نمی‌کنند و شرکت‌ها نیز فقط در قبال روزهای حضور در بانک روزانه 85 هزار تومان می‌دهند و نه حق سنوات یا مسکن و یا اولاد به ما نمی‌پردازند. 

وی گفت: از دولت و مسئولان مربوط درخواست می‌کنیم نسبت به مشکلات نگهبانان بانک و مأموران حمل پول ورود کنند و مشکلات ما را رفع نمایند.

 

  • حسین

    واقعا درست گفته ما هم نگهبانم و کاملا همین شرایط رو داریم

ارسال نظر