شناسه خبر : 17556

اختصاصی چابک آنلاین؛

بیمه زندگی در ایران با جایگاه واقعی خود فاصله دارد

بیمه زندگی در ایران با جایگاه  واقعی خود فاصله دارد

یک عضو هیات علمی پژوهشکده بیمه،اظهارکرد: درحال حاضر مهمترین محدودیتی که در حوزه پژوهش در صنعت بیمه داریم، محدودیت اطلاعات (دیتا) است که این داده‌ها تولید نمی‌شود .

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "عزیز احمد زاده"، درمیزگرد تخصصی با محوریت چشم انداز توسعه بیمه‌های عمردرکشور، درکلاب هاوس، گفت: بیمه زندگی در ایران نسبت به جایگاه واقعی که می‌تواند داشته باشد بسیار فاصله دارد که این مساله ناشی از دلایل گوناگون بوده و باید جدی‌تر به آن پرداخت.

وی معتقداست که اگر می‌خواهیم یک صنعت بیمه بزرگ، توسعه یافته و شکوفا داشته باشیم باید زیرساخت‌ها را به‌صورت اساسی تغییر دهیم.

احمدزاده، وجود بانک اطلاعاتی کامل (دیتا بیس) را یکی از مهمترین زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه صنعت بیمه خواند و گفت: این بانک اطلاعاتی به ارزیابی  بهتر ریسک، تحقیقات راهگشا برای برنامه‌ریزی  شرکت‌های بیمه، طراحی محصولات جدید متناسب با گروه‌های هدف و ارائه محصولات جدیدکمک کند.

این عضو هیات علمی پژوهشکده بیمه، بیان کرد: مساله دیگری که در توسعه بیمه‌های زندگی اهمیت دارد ارتباط برخط بین بیمه‌گران است.

احمدزاده، افزود:ارتباط برخط بین شرکت‌های بیمه ضعیف است و یک شرکت بیمه زمان صدور بیمه‌نامه برای بیمه‌گذار نمی‌تواند به سادگی سوابق آن را از سایر همکاران در صنعت بیمه استعلام کند.

ارسال نظر