شناسه خبر : 16645

زایمان‌های نارس تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفت

زایمان‌های نارس تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفت

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به ظرفیتی که دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارند، مشکلی برای بستری مردم ایجاد نمی‌شود و آنان نگران تخت بیمارستانی و سایر موارد مانند تامین اکسیژن نباشند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، قاسم جانبابایی روز یکشنبه در حاشیه مراسم راه اندازی بخش های عمل جرایی و سی تی اسکن بیمارستان مهدیه در جمع خبرنگاران افزود: مهم این است که سیکل بیماری شکسته شود و زودتر آن را متوقف کنیم.

وی بر لزوم رعایت پروتکل ها، نرفتن به مهمانی ها و دوری از تجمعات برای شکستن سیکل بیماری تاکید کرد و گفت: وقتی سیکل بیماری طول می کشد، ویروس مرتب در جامعه می چرخد و این کار می تواند سویه های جدیدی ایجاد کند.

جانبابایی به مردم توصیه کرد که به جای ایجاد نگرانی از کمبود تخت بیمارستانی و امکانات که خوشبختانه وجود دارد، با رعایت توصیه های بهداشتی کاری کنند تا سیکل بیماری کرونا شکسته شود.

معاون درمان وزیر بهداشت اظهار داشت: با زحمات کادر پزشکی و حمایت های وزارت بهداشت مشکلی برای بستری بیماران کرونایی نداریم. الان مشکل ما تا حدی در استان هرمزگان است که بیماری در این استان روند روبه افزایش دارد.

جانبابایی اضافه کرد: این درحالی است که در استان سیستان و بلوچستان به شرایط پایداری رسیدیم و در این استان حتی تخت بیمارستانی خالی هم وجود دارد.

وی تاکید کرد که در تهران هم این موضوع مدیریت شده است و خوشبختانه جای نگرانی برای بستری بیماران کرونایی نیست.   

۱۱ مرکز بانک شیر در کشور راه اندازی شد

جانبابایی بیان داشت: ۱۱ مرکز بانک شیر در یک تا ۲ سال اخیر در کشور راه اندازی شده است. درصدی از نوزادانی که متولد می شوند، نوزادان نارس هستند و مادران آنها ممکن است، شرایط شیردادن را نداشته باشند.

وی بیان داشت: ۴۰ تا ۵۰ درصد زنانی که زایمان نارس می کنند، امکان شیردهی به نوزادان را ندارند و برای آنها بانک شیر در کشور راه اندازی شده تا نوزادان نارس از این ظرفیت بهره ببرند.

جانبابایی ادامه داد: هفته پیش توانستیم این کار را تحت پوشش بیمه قرار دهیم تا هزینه ای برای بیمارستان و خانواده ها ایجاد نکند.

وی گفت: در تلاش هستیم در همه استان های کشور بانک های شیر را راه اندازی کنیم تا نوزادان نارس از این امکان بهره مند شوند.

جانبابایی یکی از مشکلات شایع خانواده ها را سلامت جنسی و غربالگری ناباروری اعلام کرد و افزود: از افرادی که مشکلات ناباروی دارند، کمتر از ۱۵ درصد به مداخلات جراحی نیاز دارند که ۸۵ درصد این افراد با مشاوره و معاینه و خدمات جزیی مشکلات شان برطرف می شود.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: بیمارستان مهدیه تنها بیمارستان تخصصی زنان در جنوب تهران است و با توجه به اینکه این مجموعه دارای ظرفیت های بسیار خوبی است، امکان توسعه بیمارستان وجود دارد.

جانبابایی بیان داشت: با توجه به جمعیت روبه افزایش در این منطقه تهران و نیازهای زنان، لازم است این بیمارستان توسعه پیدا کند.
وی افزود: راه اندازی کلینیک هایی مانند سلامت جنسی، خدمات ناباروری، دوران یائسگی از جمله اقدامات مناسب این مجموعه است.

 

ارسال نظر