شناسه خبر : 16312

مردم برای سال ۱۴۰۱ از بیمه‌ خدمات روانشناسی و مشاوره استفاده می‌کنند

مردم برای سال ۱۴۰۱  از بیمه‌ خدمات روانشناسی و مشاوره استفاده می‌کنند

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: قرار است برای سال ۱۴۰۱ در مجلس ردیف بودجه بگیرند تا مردم از بیمه‌ها در ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره استفاده کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از صدا و سیما، محمد حاتمی درباره بیمه خدمات روانشناسی گفت: بیمه روانشناسی براساس بند ج ماده ۱۰۲ که در قانون برنامه ششم است را به صورت جدی پیگیری کردیم و با بیمه سلامت و هیأت دولت جلسه داشتیم و در نهایت قرار شد که یک ردیف بودجه برای این موضوع در نظر بگیرند.
 
وی افزود: پارسال نیز موضوع را پیگیری کردیم تا محقق شود، اما اتفاق نیافتد و الان درگیر این موضوع هستیم. قرار است برای سال ۱۴۰۱ در مجلس ردیف بودجه بگیرند تا مردم از بیمه‌ها در ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره استفاده کنند.
 
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: افرادی که در معرض خطر قرار دارند کسانی هستند که بنیه بسیار ضعیفی دارند و به همین دلیل مسائل و مشکلاتشان مزمن می‌شود و دچار اختلالاتی می‌شوند؛ در نتیجه در آن زمان باید ۱۰ برابر آن مبلغ اولیه خرج کنند و حتی بیمه‌ها و مشکلاتشان افزوده می‌شود.
 
 حاتمی خاطرنشان کرد: بهتر است بیمه پایه و خدمات اجتماعی و درمانی درست کنیم تا افراد به مشاور مراجعه کنند و از مشکلات پیشگیری شود تا تبدیل به اختلال نشود؛ اما امسال در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ نشده است. 
 
وی افزود:نیرو‌های مسلح که بیمه پایه و تکمیلی دارند و خانواده‌های آن‌ها و بانک‌ها بیشتر از بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند. 
 
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به درخواست این سازمان از دولت سیزدهم، گفت: در اولین روز از تشکیل دولت بیمه‌های پایه و تکمیلی را برای مردم کم درآمد وضع کنند تا بتوانند از خدمات مشاوره و روانشناسی استفاده کنند. مردم کم درآمد و در معرض خطر در حال حاضر از این خدمات بی بهره هستند.
 
 حاتمی ادامه داد: مردم شاید نیاز زیادی به مراقبت‌های پزشکی نداشته باشند، اما باید در خدمات مشاوره‌ای مهارت‌های زندگی در شرایط کرونایی، کنترل استرس و خشم، مهارت‌های ارتباطاتی را یاد بگیرند. باید فرهنگسازی استفاده از خدمات مشاوره‌ای در سطح ملی صورت بگیرد تا به سمت افزایش سطح سواد جامعه در این حوزه حرکت کنیم.

 

ارسال نظر