میگوی صادراتی که از بین رفت بیمه نبود

میگوی صادراتی که از بین رفت بیمه نبود

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: جبران خسارت وارده به صادرکنندگان میگوی این استان به دلیل آتش‌سوزی کشتی حامل میگوی صادراتی آنها در نزدیکی کشور سریلانکا در دست پیگیری است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، خورشید گزدرازی افزود: بار میگوی صادراتی بوشهری‌ها در این کشتی به دلیل بخشی از مشکلات تحریمی بیمه نبود که این موضوع باعث شد تا زیان بسیار بالایی به آنها تحمیل شود.

وی بیان کرد: در این ارتباط اتاق بازرگانی بندر بوشهر با پیگیری از نمایندگان عالی قوه‌های مجریه، مقننه و قضاییه برای جبرای خسارت صادرکنندگان میگوی استان بوشهر تلاش خواهد کرد.

گزدرازی اظهار داشت: در این ارتباط بخشی از اطلاعات لازم جمع‌آوری شده و انتظار است مال باختگان با هدف موثرتر واقع شدن روند پیگیری برای ارسال اسناد و مدارک خود همکاری لازم را با اتاق بازرگانی بوشهر داشته باشند.

رئیس انجمن صادرکنندگان آبزیان استان بوشهر گفت: براساس برآورد تقریبی حجم میگوی صادراتی این استان در کشتی حادثه دیده ۳۰ کانتینر و به ارزش پنج میلیون دلار گزارش شده‌است.

حسین زارعی افزود: در این ارتباط انجمن صادرکنندگان میگو در مرحله نخست جمع‌آوری اسناد و مدارک صادرکنندگان را در دستور کار قرارداده تا به اطلاعات دقیق‌‌تری از این موضوع دست یابد.

زارعی اظهار داشت: با این حال پیگیری‌‌هایی نیز از اتاق بازرگانی ایران، سازمان توسعه تجارت و وزارت امورخارجه در حال انجام است تا بتوان حداقل بخشی از ضررکرد صادرکنندگان را جبران کرد.

محموله میگوی صادرکنندگان بوشهر پس از بارگیری از مبدا بندرعباس به بندر جبل علی (دبی) و پس از آن با کشتی پرچم سنگاپور به بندر هزیزه (هندوستان) رفت و قرار بود از بندر کلومبو (سریلانکا) به بندر کلانگ (مالزی) تحویل و تخلیه تا به چین ارسال شود که در نزدیکی سریلانکا دچار آتش سوزی شد.

استان بوشهر در سال گذشته ۲۳هزار و ۶۰۸ تن میگو پرورشی تولید کرد که نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

تولید این میزان میگوی با ذخیره سازی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در سطح پنج هزار و ۶۰۰ هکتار استخر پرورش درقالب ۱۱ سایت انجام شد.

 

ارسال نظر