شناسه خبر : 15468

مقرری بیمه بیکاری ۲ میلیون و ۷۵۵ هزار تومان تعیین شد

مقرری بیمه بیکاری ۲ میلیون و ۷۵۵ هزار تومان تعیین شد

مدیریت روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: مقرری بیمه بیکاری با ۳۹ درصد افزایش ۲ میلیون و ۷۵۵ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، مصطفی هاشمی در این باره گفت: حداقل مقرری بیکار شده‌ها از یک میلیون و ۹۱۰ هزار و ۴۲۷ تومان در سال گذشته به ۲میلیون و ۷۵۵هزار و ۴۹۸ تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده که مقایسه آن نشان از رشد ۳۹درصدی دارد.

وی با بیان این که افرادی که در سال جاری بیکار می‌شوند مقرری‌شان از مبلغ مذکور کمتر نخواهد بود، افزود: همچنین آن دسته از مقرری بگیران بیمه بیکاری که در سال‌های قبل از کار بیکار شده‌اند و همچنان در حال دریافت مقرری هستند و کمتر از این مبلغ مقرری دریافت کرده‌اند در فروردین ماه میزان مقرری آن‌ها ترمیم شده و با نرخ جدید به حسابشان واریز می‌شود.

هاشمی ادامه داد: تعدادی از افراد مقرری بیمه بیکاری فروردین خود را در دو مرحله دریافت کرده‌اند که در مرحله اول همان مبلغ سال قبل و در مرحله دوم مابه التفاوت سال جاری به حسابشان واریز شده است.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان این که در استان فارس بالغ بر ۱۴ هزار نفر مقرری بیمه بیکاری می‌گیرند که این تعداد در سال گذشته ۱۳ هزار و ۴۰۰نفر بود بیان کرد: هرساله تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در فروردین ماه افزایش یافته و در ماه‌های بعد این تعداد به تدریج رو به کاهش می‌رود.

وی اظهار داشت: با این حساب جمع مقرری ماهیانه واریز شده به حساب این افراد حدود ۴۰میلیارد تومان است که این رقم در سال گذشته ماهیانه ۲۶میلیارد تومان بود.

هاشمی گفت: سازمان تامین اجتماعی به دنبال ترمیم مقرری بیکار شدگان تامین اجتماعی با توجه به افزایش هزینه‌ها بوده و تلاش می‌کند با توجه به منابع مالی خود از این قشر حمایت کند.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، با اشاره به این که در سال گذشته تعداد مقرری بگیران استان فارس در فروردین ماه به دلیل شیوع کرونا بالغ بر ۷۰ هزار نفر بود گفت: با برگزاری کمیته‌های مختلف توسط استانداری و اداره کار، شاهد بازگشت بیکار شده‌ها به سر کارشان بودیم که به تبع آن از خیل عظیم بیکار شده‌ها به تدریج کاسته شد و درنهایت تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری به طور میانگین به ماهیانه ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر در سال گذشته رسید.

هاشمی خاطرنشان کرد: سال گذشته یک سال سخت برای همه از جمله سیاست گذاران، برنامه‌ریزان و مدیران استان بود و خوشبختانه علی رغم همه مشقت‌ها در سال گذشته با اقدامات انجام شده و سیاست‌های اجرایی مختلف نه تنها تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی کاهش پیدا نکرد بلکه شاهد افزایش تعداد بیمه شده‌ها نیز بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آن که بیکار شده‌های استان تا چه مدت مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند گفت: بیکار شدگان به دو دسته شامل بیمه‌شدگان مجرد و بیمه شدگان متاهل تقسیم می‌شوند که بر اساس آن کارگران مجرد دارای ۶ ماه تا ۲۴ ماه سابقه پرداخت بیمه به مدت ۶ ماه و متاهلین به مدت ۱۲ مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند.

هاشمی ادامه داد: همچنین افراد مجرد با سابقه پرداخت ۲۵ ماه تا ۱۲۰ ماه حق بیمه به مدت ۱۲ ماه و متاهلین به مدت ۱۸ ماه مشمول دریافت مقرری می‌شوند.

وی ادامه داد: مدت زمان پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران با سابقه ۱۲۱ ماه تا ۱۸۰ ماه حق بیمه، ۱۸ ماه و متاهلی ۲۶ ماه می‌باشد.

به گفته هاشمی، میزان برخورداری افراد مجرد از مقرری بیمه بیکاری با ۱۸۱ ماه تا ۲۴۰ ماه حق بیمه ۲۶ ماه و افراد متاهل ۳۶ ماه می‌باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: افراد مجرد با پرداخت پرداخت حق‌بیمه ۲۴۱ ماه به بالا، ۳۶ ماه و متاهلین ۵۰ ماه از دریافت مقرری بیمه بیکاری برخوردار خواهند شد.

معاون روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس تاکید کرد: تمام تلاش ما نگه داشتن افراد در مشاغلشان است و چنانچه چاره‌ای در این خصوص نباشد و تلاش‌ها به جایی نرسد، حمایت لازم از افراد بیکار شده در مدت بیکاریشان و تا زمان پیدا کردن مجدد شغل در چارچوب ماده ۷ قانون صورت خواهد گرفت.

وی در خاتمه گفت: همچنین تلاش می‌شود در مدتی که افراد مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند برای آن‌ها مشاغل جدید متناسب با مهارت‌شان با در نظر گرفتن مزایا برای کارفرمایان، مهیا شود تا بهترین بهره وری از نیروی کار با تجربه استان صورت گیرد.

 

ارسال نظر