شناسه خبر : 14163

کارنامه نورالهی در پایان فصل پاییز ۹۹

تجارت‌ نو سهم بیشتر با ریسک کمتر می‌خواهد

تجارت‌ نو سهم بیشتر با ریسک کمتر می‌خواهد

آیا شرکت بیمه تجارت نو در ادامه مسیری که انتخاب کرده، می‌تواند هم سهم بیشتری از کیک بیمه را به خود اختصاص دهند و هم ریسک کمتری بپذیرد؟ کارنامه نیما نورالهی نشان می‌دهد که این شرکت عزم خود را جزم کرده تا هر سال خود را به جایگاه بالاتر برساند اما او راه دشواری در پیش دارد.

به گزارش چابک آنلاین، یکی از گام‌های خوبی که بیمه تجارت نو برداشت و می‌تواند به عنوان الگویی برای دیگر شرکت‌های حاضر در بازار پایه فرابورس قرار گیرد، خروج بیمه تجارت نو از بازار پایه فرابورس و ورود به بازار اصلی فرابورس بود که نتیجه آن انتشار منظم‌تر گزارش وضعیت این شرکت است. دستکم اینکه نیما نورالهی به محض نام شرکت بیمه تجارت نو در فهرست شرکت‌های حاضر در بازار دوم فرابورس درج شد، دستور انتشار گزارش عملکرد ماهانه این شرکت را صادر کرد. گفتنی است شرکت بیمه تجارت نو پس از احراز تمامی شرایط لازم برای پذیرش از ۱۶ تیرماه سال جاری به عنوان دویست و هجدهمین نماد معاملاتی (یکصد و سی‌امین مین شرکت در بازار دوم) در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد. طبق امیدنامه شرکت بنو، آخرین سرمایه ثبت‌شده این شرکت که در اوایل سال ۹۵ تاسیس شده و در زمینه انجام عملیات بیمه‌ای مستقیم در انواع رشته‌های بیمه زندگی و غیرزندگی، تحصیل پوشش بیمه‌های اتکائی، سرمایه‌گذاری و ... فعالیت می‌کند، یک هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

رشد فروش تجارت نو

شرکت بیمه تجارت نو در ۹ ماه نخست امسال بالغ بر ۹۱۰ میلیارد تومان حق بیمه‌نامه صادر کرده که از این میزان، ۳۳ درصد در رشته درمان و حوادث، ۲۸ درصد شخص ثالث، ۱۱ درصد زندگی، ۶ درصد آتش‌سوزی، ۱۷ درصد مهندسی، مسئولیت و موارد دیگر بوده و سهم رشته‌های باربری و بدنه خودرو هر کدام ۳ درصد برآورد شده است.این شرکت در همین مدت تنها ۲۶۸ میلیارد تومان خسارت پرداختی داشته است و  ۵۸ درصد از کل خسارت پرداخت شده در رشته درمان و حوادث، ۱۲ درصد در رشته زندگی، ۱۴ درصد رشته ثالث بوده و سهم آتش‌سوزی و باربری ۴ درصد، بدنه خودرو ۳ درصد و مهندسی و ویژه هم ۸ درصد اعلام شده است. نکته قابل تامل اینکه نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی شرکت بیمه تجارت نو در پایان فصل پاییز امسال تنها ۲۹ درصد بورده است. پیش‌بینی می‌شود که میزان فروش بیمه تجارت نو در پایان دی‌ماه امسال به راحتی از مرز ۱۰۰۰ میلیارد تومان عبور کند.

مسیر آینده سخت‌تر می‌شود

البته بیمه تجارت نو هنوز در آغاز یک راه دشوار قرار دارد و این‌گونه نیست که شرکت‌های دیگر به راحتی اجازه افزایش سهم این شرکت را بدهند. افزون بر اینکه ورود این شرکت به بازار دوم فرابورس سطح مطالبات سهامداران را هم بالاتر می‌برد و به همین دلیل نظارت دقیق، مستمر و البته آنلاین بر تمامی فعالیت‌های بیمه‌گری تجارت نو یک ضرورت و گزینه روی میز نیما نورالهی می‌تواند باشد. چرا که سهامداران تنها به خلق ثروت بیشتر و ارتقای برند تجارت نو می‌اندیشند و صیانت از حقوق سهامداران و بیمه گذاران و ذی‌نفعان سخت خواهد بود.

تجارت نو برای تبدیل شدن به شرکتی خلاق، پویا و نوگرا، البته یک مسیر راحت‌تر نسبت به دیگر شرکت‌ها می‌تواند انتخاب کند و آن تبدیل این شرکت به یک شرکت هوشمند و همیشه آنلاین و استفاده از ظرفیت‌های نوین ارتباطی و فناوری اطلاعات جهت ارتباط موثر با خانواده تجارت نو است. شرکتی که بخواهد دستکم یک درصد از کل کیک بیمه کشور را در دست بگیرد، باید نشان دهد که در پیگیری اهداف و اجرای راهبردهای اعلام شده، مصمم است و در عمل هم باید این مساله را اثبات کند.

tejaratno9901

tejaratno9902

ارسال نظر