شناسه خبر : 1370

در راستای تغییر کابینه؛

پدر بیمه خصوصی به بانک مرکزی رفت

پدر بیمه خصوصی به بانک مرکزی رفت

عبدالناصر همتی دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است و یکی از معدود اساتید تدریس کننده اقتصاد کلان و اقتصاد انرژی در دانشگاه‌های ایران است. وی، با ۶۱سال سن، درجه دکترای اقتصاد خود را در سال ۱۳۷۲ از دانشگاه تهران اخذ و رساله خود را با حضور در دانشگاه لندن تکمیل کرده است.

همتی در دوره مسوولیت آقای حسن روحانی در شورای عالی امنیت ملی به مدت پنج سال عضو کمیته اقتصادی شورای امنیت ملی بود. وی در آغاز دوران ریاست جمهوری آقای سید محمد خاتمی پیشنهاد اولیه تاسیس "صندوق ذخیره ارزی" را که بعدا به نام "حساب ذخیره ارزی" نام گرفت به ایشان ارائه داد.

عبدالناصر همتی طی هفت سال گذشته مدیریت بانک سینا را به عهده داشته و موفق شده است موسسه مالی و اعتباری بنیاد را به یکی از بانک‌های مهم بخش خصوصی متحول نماید. از جمله اقدامات وی در این دوره تلاش موثر برای لغو تحریم بانک سینا بود که منجر به خارج شدن بانک سینا با رای دادگاه عالی اروپا از فهرست تحریم اتحاد اروپائی گردید. همتی از ۷ مهر ماه سال ۱۳۹۲ تصدی بزرگترین بانک کشور را عهده دار شده بود.

در این بحبوهه های اقتصادی، انتخاب همتی که خود اقتصادخوانده و اقتصاددان است، یکی از معدود اتفاق های خوب این چند وقت اخیر بود. کسی که کارنامه خوبی در صنعت بیمه داشت و حتی به عنوان سفیر ایران در چین نیز انتخاب شد. ولی هنوز روز رفتنش به چین نرسیده بود که رییس جمهور به این نتیجه رسید که بانک مرکزی واجبتر از سفر به چین و نگه داشتنش به عنوان یکی از حامیان نفتی ایران است.

برای همتی آرزوی موفقیت می کنم و امیدواریم همانطور که در دوره ی اصلاحات توانست پیشنهادات خوبی برای اقتصاد داشته باشد و همانطور که برای صنعت بیمه مثمرثمر بود، برای بانک مرکزی هم تصمیمات مهم و حیاتی بیشتری بگیرد.

ارسال نظر