شناسه خبر : 25452

اختصاصی چابک آنلاین؛

صدها شکایت از طراحان داخلی غیر متخصص درانجمن طراحی و معماری تهران ثبت شد

صدها شکایت از طراحان داخلی غیر متخصص درانجمن طراحی و معماری تهران ثبت شد

نایب رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی طراحی و معماری ساختمان شهر تهران، اظهارکرد: در حال حاضر با چندین معضل در زمینه فعالیت معماران روبرو هستیم که رکود در صنعت ساخت و ساز یکی از این معضلات است.

چابک آنلاین، شراره عبازداه، مهراد حاجی بابایی، در گفت وگو با چابک آنلاین، افزود: ازدیگر معضلات مهم و اصلی بیکاری معماران این که در  ساختمان سازی ها از معماران به طور موثر استفاده نمی شود و در واقع اهمیت و نقش معمار هنوز کاملا در کشور جا نیفتاده است به همین دلیل معمولا از روند ساخت وساز حذف می شوند.

وی، گفت: دانشگاه ها و سایر مراکز آموزش عالی ، به وفور فارغ التحصیل معماری دارند درصورتی که به این تعداد معمار در صنعت ساختمان نیازی نیست و علاوه بر این معمارانی داریم که به لحاظ آموزش عالی رتبه بالایی دارند اما توانایی ورود به بازار کار ندارند .

نایب رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی طراحی و معماری ساختمان شهر تهران، گفت: در مناطق شمالی تهران به لحاظ بالا بودن توانایی مالی و ارزش بالای ملک، تقاضا برای استخدام و همکاری با معماران نسبت به دیگر مناطق تهران متداول تر است .

حاجی بابایی، با بیان اینکه تعرفه مشخصی برای فعالیت های حوزه معماری درصنعت ساختمان وجود ندارد، گفت: تعرفه خدمات معماری بر اساس تجارب، تبحر و کیفیت کار معمار کاملا متفاوت است  بخصوص در تعرفه معماران صاحب نام این تفاوت بیشتر احساس می‌شود چرا که ملک را برند سازی می کند و ملک هایی که توسط معماران صاحب نام ساخته می شوند ارزش افزوده بسیار بالایی خواهند داشت . 

وی، خاطر نشان کرد که برنامه ای درخصوص تعیین حداقل دستمزد و ارائه خدمات معماری در دستور کار انجمن قراردارد چرا که برخی معماران فارغ التحصیل که توانایی خوبی در این زمینه ندارند با حداقل دستمزد ارائه خدمات می دهند که فعالیت معماران با تجربه و متبحر را تحت الشعاع قرار می دهد . 

نایب رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی طراحی و معماری ساختمان شهر تهران، درخصوص فعالیت بدون مجوز برخی افراد درفضای مجازی، گفت: این معضلات بیش تر در بخش دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان وجود دارد و افرادی بدون مدارک معتبر و غیر متخصص به واسطه تبلیغات  با ایجاد دنبال کننده غیر واقعی در صفحات مجازی و اعتماد سازی کاذب هزینه های هنگفتی از مردم دریافت می کنند که هم اکنون صدها شکایت دراین خصوص به واحد حقوقی انجمن صنفی کارفرمایی  ارسال شده و در حال پیگیری است .

حاجی بابایی، با اشاره به اینکه تمامی اعضای انجمن مجوزرسمی فعالیت  دارند، افزود: رتبه بندی افراد و شرکت های ذی ربط،  باتوجه به سوابق تحصیلی ، تجربیات کاری و نیروهای فعال ، یکی از دیگر از برنامه های اصلی انجمن است که در دستور کار انجمن قرار دارد.

 

ارسال نظر