شناسه خبر : 6461

۲.۸۱درصد از ارزش کل بازار فرابورس به صنعت بیمه اختصاص دارد

۲.۸۱درصد از ارزش کل بازار فرابورس به صنعت بیمه اختصاص دارد

در حال حاضر ۲.۸۱درصد از ارزش کل بازار فرابورس ایران به صنعت بیمه و صندوق های بازنشستگی (به جز تامین اجتماعی) اختصاص دارد. از ۱۹شرکت بیمه‌ای که بخشی از سهامشان در فرابورس ایران داد و ستد می‌شود ۱۰ شرکت در بازار پایه و ۹شرکت در بازارهای اول و دوم هستند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایسنا، در حال حاضر سهام ۱۹ شرکت بیمه در فرابورس ایران معامله می‌شود. سهام ۹ شرکت بیمه در بازار اول و دوم و ۱۰ شرکت بیمه هم در بازار پایه بو ج داد و ستد می‌شود.

در حال حاضر ۲.۸۱ درصد ارزش کل بازار فرابورس در اختیار صنعت بیمه یعنی گروه "بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تأمین اجتماعی" است که این عدد حدود ۸,۵۹۰ میلیارد تومان و مربوط به شرکت‌های پذیرفته شده در بازارهای اول و دوم  فرابورس  می‌شود.

همانطور که اشاره شد سهام ۹ شرکت بیمه در بازار اول و دوم فرابورس ایران معامله می‌شود که این تعداد ۶ شرکت در بازار دوم هستند این شرکت عبارتند از بیمه نوین، بیمه کوثر، بیمه اتکایی امین، بیمه معلم، بیمه میهن، بیمه دی. همچنین سهام سه شرکت از آن ۹ شرکت در بازار اول فرابورس داد و ستد می‌شود که بیمه‌های اتکایی ایرانیان، بیمه پاسارگاد و بیمه سامان از جمله آن‌ها هستند.

از ۱۰ شرکتی که سهامشان در بازار پایه ب و ج معامله می‌شود ۸ شرکت در بازار پایه ب هستند که نام آن‌ها بیمه زندگی خاورمیانه، تجارت نو، بیمه کارآفرین، حکمت صبا، رازی، بیمه سرمد، حافظ و سینا است. همچنین سهام دو شرکت بیمه آرمان و بیمه تعاون در بازار پایه ج داد و ستد می‌شوند.

بد نیست یادآوری کنیم که بخشی از سهام  بیمه  آسیا، بیمه البرز، بیمه دانا، بیمه ملت و بیمه پارسیان، در بازار اول بورس و بخشی از سهام شرکت بیمه ما در بازار دوم بورس معامله می‌شوند.

ارسال نظر