شناسه خبر : 20341

قرص های «پُست بیوتیک» راهکار اصلی بهبود سلامت روده ها

قرص های «پُست بیوتیک» راهکار اصلی بهبود سلامت روده ها

در دو دهه گذشته، بازار نوشیدنی‌ها، غذاها و قرص‌هایی که تقویت باکتری های مفید روده را وعده می‌دهند به طور چشمگیری گسترش یافته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، ابتدا مکمل‌های پروبیوتیک به اصطلاح "باکتری‌های دوست" آمدند. سپس پری بیوتیک ها، که سوخت تغذیه این باکتری‌ها را فراهم می‌کنند، معرفی شدند. اکنون نسل جدیدی از مکمل‌های زیستی ارائه شده اند: پست‌بیوتیک‌ها.

برخی از تولید کنندگان ادعا می‌کنند مکمل‌های پست بیوتیک حتی بهتر از پروبیوتیک ها هستند و نتایج سریع‌تری را ارائه می‌دهند.

«گلن گیبسون»، استاد میکروبیولوژی مواد غذایی در دانشگاه ریدینگ انگلستان، توضیح می‌دهد: «پست‌بیوتیک‌ها محصولات جانبی باقی‌مانده در زمانی هستند که باکتری‌های خوب گوارشی فیبر را در روده تجزیه کردند.»

برخی محققان معتقدند پست‌بیوتیک ها، قوی‌تر از پروبیوتیک ها یا پری‌بیوتیک‌ها هستند، زیرا حاوی «محصول جانبی نهایی» هستند، اجزای که در واقع سلامت روده را بهبود می‌بخشند.

میزان طبیعی باکتری‌های خوب ما می‌تواند به دلیل طیفی از عوامل، از جمله رژیم غذایی نامناسب، استرس طولانی‌مدت یا مصرف دوره‌ای از آنتی‌بیوتیک‌ها (که نه تنها باکتری‌های مضر، بلکه برخی از سویه‌های مفید را نیز از بین می‌برد) کاهش یابد. نه فقط تعداد مهم است بلکه ما باید تنوع خوبی از انواع مختلف باکتری‌ها را داشته باشیم.

از اینرو برخی محققان مصرف این گروه از مکمل‌ها را برای حفظ سلامت روده‌ها توصیه می‌کنند.

ارسال نظر