شناسه خبر : 19984

رژیم غذایی سالم اوایل حاملگی ریسک دیابت بارداری را کاهش می دهد

رژیم غذایی سالم اوایل حاملگی ریسک دیابت بارداری را کاهش می دهد

یک مطالعه جدید نشان می دهد که یک رژیم غذایی سالم که التهاب بدن را کاهش دهد، خطر ابتلا به دیابت بارداری را کاهش می دهد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، چاقی یک عامل خطر مهم برای ابتلاء به دیابت بارداری است و تعداد زیادی از زنان باردار اضافه وزن داشته یا چاق هستند. عادات غذایی هم بر چاقی و هم بر شروع دیابت بارداری تأثیر دارد.

محققان دانشگاه تورکو فنلاند ارتباط بین دریافت رژیم غذایی و شروع دیابت بارداری را در ۳۵۱ زن دارای اضافه وزن یا چاق بررسی کردند.

«لوتا پاجونن»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهد که پیروی از یک رژیم غذایی سالم در اوایل بارداری خطر ابتلاء به دیابت بارداری را کاهش می‌دهد.»

این مطالعه همچنین نشان داد که شاخص التهابی بالاتر در رژیم غذایی، با افزایش خطر ابتلاء به دیابت بارداری مرتبط است. علاوه بر این، مصرف بیشتر چربی و به ویژه چربی‌های اشباع شده با دیابت بارداری مرتبط بود. این مورد جالب است زیرا مصرف چربی‌های اشباع شده باعث افزایش التهاب بدن می‌شود.

روش‌های مختلفی در این مطالعه برای بررسی رژیم غذایی در اوایل بارداری استفاده شد. این تجزیه و تحلیل‌ها نشان داد که یک رژیم غذایی که سلامت را ارتقا می‌دهد با خطر کمتر ابتلاء به دیابت بارداری مرتبط است.

مصرف سبزیجات، میوه‌ها، انواع توت‌ها و محصولات سبوس‌دار و همچنین چربی‌های غیراشباع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این مواد مغذی التهاب را در بدن کاهش می‌دهند و در نتیجه خطر ابتلاء به دیابت بارداری را نیز کاهش می‌یابد.

ارسال نظر