شناسه خبر : 19422

مبتلایان به آسم در هوای سرد و آلوده از منزل خارج نشوند

مبتلایان به آسم در هوای سرد و آلوده از منزل خارج نشوند

فوق تخصص بیماری‌های داخلی با تاکید بر اینکه مبتلایان به آسم در هوای سرد و آلوده تا حد امکان از منزل خارج نشوند، گفت: افرادی که از بیماری آسم رنج می‌برند نباید در هوای سرد یا آلوده قرار گیرند، زیرا این مسله سبب تحریک ریه و ایجاد سرفه در آنان خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر ایرج خسرونیا روز یکشنبه گفت: افرادی که از بیماری آسم رنج می برند نباید در هوای سرد یا آلوده قرار گرفته و بیماری خود را تشدید کنند.

وی با تاکید بر اینکه مبتلایان به بیماری آسم نباید در هوای سرد ورزش کنند، اظهار داشت: در صورت ورزش در هوای سرد، سبب ایجاد سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس خواهد شد.

فوق تخصص بیماری های داخلی با بیان اینکه افراد مبتلا به آسم باید در فصل سرما بیشتر مراقب سلامتی خود باشند، ادامه داد: اینگونه افراد باید سعی کنند از تند راه رفتن در هوای سرد جدا خودداری کنند زیرا این امر می تواند سبب تحریک ریه و تنگی نفس شود.

آسم


تب خال ارمغان استرس و ضعف سیستم ایمنی بدن است
خسرونیا با تاکید بر اینکه تب خال یک عفونت ویروسی و شایع است، گفت: استرس یکی از مهمترین دلایل بروز تب خال در انسان ها است که در این صورت بهترین راه درمان دست نزدن به آن است. 

وی گفت: ویروس تب خال در بدن اکثر انسان ها وجود دارد و بنا بر شرایطی خاصی با استرس، خواب پریدگی یا یک ناراحتی غیر منتظره فعال شده و عموما خود را در صورت و گوشه لب ها نشان می دهد.

فوق تخصص بیماری های داخلی با بیان اینکه این نوع ویروس نمی تواند از طریق دست دادن یا بوسیدن به دیگر افراد منتقل شود، تصریح کرد: ضعف سیستم ایمنی بدن و ضربه به پوست محل تب خال و استرس می تواند سبب تشدید و احسال درد شدید در ناحیه تب خال باشد.

خسرونیا با تاکید بر اینکه تنها راه کاهش درد تب خال استفاده از مسکن با تجویز پزشک است، ادامه داد: تورم و قرمزی در ناحیه صورت، اطراف دهان از جمله لثه‌ها و حلق، احساس خستگی، تب، احساس درد در صورت و عضلات، تاول های ریز در اطراف لب، صورت، لثه، زبان، داخل دهان و روی دستگاه تناسلی از آثار بروز تب خال است.

وی اظهار داشت: تب‌خال درمان قطعی ندارد ولی علایم آن قابل درمان است و در نهایت این بیماری که طول درمان آن در افراد مختلف متفاوت است حدودا بین سه تا پنج روز به طول خواهد کشید.

سینوزیت

سینوزیت حاصل ویروس و میکروب آلوده در صورت است

خسرونیا در خصوص علل بروز سینوزیت نیز گفت: در داخل صورت و جمجمه حفرهایی وجود دارد که به هنگام تنفس هوا در آنها جابجا می شود و اگر این حفره ها به ویروس یا میکروب آلوده شوند ارتقا پیدا کرده و به آن سینوزیت گفته می شود که در بسیاری از اوقات منجر به سردرد و آب ریزش بینی نیز می شود.  

وی با بیان اینکه این بیماری نیز ممکن است یکی از عوارض سرماخوردگی و فصل سرما باشد، ادامه داد: احتقان بینی، ترشح چرکی، ترشح غلیظ و زرد و سرفه‌های شبانه، عطسه، بوی بد دهان، احساس فشار در صورت و گاها اختلال بویایی از آثار این بیماری است.

فوق تخصص بیماری های داخلی با تاکید بر اینکه سرما و شنا یا شیرجه در آب و نارسایی های مادر زادی ناحیه بینی سبب تشدید سینوزیت خواهد شد، گفت: در اینگونه موارد بهترین راه درمان دوری از خود درمانی و مراجعه به پزشک متخصص و در نهایت عمل جراحی است.

ارسال نظر