شناسه خبر : 19144

رشد سریع مو با چند تکنیک ساده

رشد سریع مو با چند تکنیک ساده

مهم‌ترین نکته برای رشد سریع موی سر، رژیم غذایی است، رعایت چند نکته کوچک در رژیم غذایی می‌تواند به رشد سریع مو‌های شما کمک کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از وب سایت علمی «مفید»، بسیاری از خانم‌هایی که از کندی رشد مو رنج می‌برند و درمان‌ها و دستورالعمل‌های سنتی برایشان نتیجه بخش نبوده است، مدام در ذهنشان این سوال پیش می آید که چگونه رشد موهایم را سرعت دهم؟

در این مقاله، علل کندی رشد مو و روش‌های طبیعی برای بلند کردن آن در مدت زمان کوتاه ارائه می‌شود.

دلایل کندی رشد مو

قبل از اینکه بدانیم چگونه به رشد و موهایمان سرعت دهیم، می‌توانیم مهمترین دلایل کندی رشد مو را ذکر کنیم، برای مثال استفاده مداوم از اتو یا سشوار؛ منجر به آسیب دیدگی مو و شکستن تار‌ها به طور قابل توجهی می‌شود و همچنین مو‌ها را محکم می‌چسباند و باعث درهم تنیدگی تار‌های موی می‌شود.

- استفاده از محصولات مراقبتی با منشاء ناشناخته تکیه کنید که حاوی پارابن یا سولفات سدیم هستند. این مواد باعث آسیب به فولیکول‌ها می‌شوند و از دسترسی مو به عناصر معدنی جلوگیری می‌کنند.

- استفاده از بسیاری از دستور العمل‌های طبیعی که به روغن‌ها بستگی دارد. این کار منجر به بسته شدن منافذ پوست سر و ناتوانی در تنفس و بروز عفونت و زخم می‌شود.

- پیری، با کمبود مواد مغذی که بدن دریافت می‌کند. این امر بر رشد مو تأثیر می‌گذارد و احتمال ریزش آن و عدم رشد تار‌های جدید را افزایش می‌دهد.

- استرس و اضطراب باعث ترشح هورمون‌های زیادی می‌شود و ترکیب شیمیایی بدن را تغییر می‌دهد که به نوبه خود در وضعیت مو‌ها به‌ویژه در مرحله امتحانات مدرسه و یا تجربه دوره‌های افسردگی منعکس می‌شود.

- قرار گرفتن در معرض مشکل خشکی مو و کمبود رطوبت و حتی در صورت ابتلا به شوره سر و همچنین در صورت مواجهه با برخی بیماری‌های پوستی مزمن مانند اگزما، پسوریازیس و آلوپسی.

- عوامل ژنتیکی در تعیین وضعیت مو و همچنین تغییرات هورمونی که بسیاری از خانم‌ها در دوران بارداری و شیردهی دچار آن می‌شوند که در وضعیت مو منعکس می‌شود، نقش اساسی دارند.

سلامت

چگونه می‌توانیم رشد موهایمان را بدون استفاده از مواد روغنی رشد دهیم؟

مخلوط آووکادو و زرده تخم مرغ
دو عدد آووکادوی له شده بیاورید. یک زرده تخم مرغ را به یک قاشق غذاخوری عسل سفید اضافه کنید. مواد را به خوبی در یک کاسه عمیق مخلوط کنید. تا زمانی که کاملاً جا بیفتد. مخلوط را روی مو‌ها پخش کنید، سپس آن را به شکل کش بپیچید. بگذارید ماسک یک ساعت یا بیشتر روی مو‌ها بماند.

با آب ولرم و با استفاده از نرم کننده مناسب برای نوع مو بشویید. این مرحله را دو بار در هفته تکرار کنید. آووکادو با زرده تخم مرغ برای مرطوب کردن مو‌ها و خلاص شدن از اثرات آسیب ناشی از استفاده از رنگ مؤثر است.

دستور پخت موز و نشاسته

دو عدد موز همراه با دو قاشق غذاخوری نشاسته بیاورید. موز را با چنگال فلزی خوب له کنید. نشاسته را همراه با کمی شیر نارگیل به موز اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید سپس به کل مو‌ها بمالید. بگذارید ۴۵ دقیقه بماند سپس با شامپو و نرم کننده بشویید.

این دستورالعمل نرمی مو را افزایش می‌دهد و تار‌ها را با یک لایه محافظ می‌پوشاند که از شکستن تار‌ها جلوگیری می‌کند.

آلوئه ورا با رزماری

یک مشت رزماری خشک شده را با یک فنجان آب گرم بیاورید. با استفاده از پوست آلوئه، ژل چسبنده داخل آن را بتراشید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید سپس در آب پاش نگهداری کنید. در آخرین آبکشی، کمی اسپری به مو‌ها زده می‌شود. هر بار که مو‌ها شسته می‌شوند این مرحله را تکرار کنید.

آلوئه ورا با رزماری کار می‌کند تا توانایی فولیکول‌ها در حفظ تار‌ها و افزایش سرعت رشد مو افزایش یابد.

سلامت2

استفاده از آب برنج

آب برنج یک درمان موثر برای اکثر مشکلات مو است که مهمترین آن خشکی است که بر روی تار‌ها تأثیر می‌گذارد، زیرا حاوی مواد نشاسته‌ای است که باعث بازیابی رطوبت طبیعی تار‌ها و صاف شدن آن‌ها می‌شود.

برای تغذیه فولیکول‌ها از داخل مؤثر است و بر وضعیت مو منعکس می‌شود، به طوری که رشد آن را تسریع می‌کند و برای بالا بردن توانایی آن در حفظ تافت‌ها مؤثر است. از این رو از ریزش جلوگیری می‌کند.

یک فنجان برنج آب پز را می‌توان به بسته نرم کننده مو اضافه کرد و هر بار که مو‌ها را آبکشی می‌کنید از آن استفاده کرد، زیرا صافی تار‌ها را افزایش می‌دهد و موج آن را از بین می‌برد.

آب برنج حاوی مقادیر بالایی پروتئین است که با استفاده از ۳ بار در هفته باعث ترمیم مو‌ها و از بین بردن اثرات آسیب ناشی از استفاده از تک تک مواد شیمیایی می‌شود.

برای اینکه در مدت زمان کوتاهی مو‌های بلندی داشته باشید، می‌توانید پوست سر را با کمی آب برنج با روغن کرچک ماساژ دهید، سپس هر ۱۰ روز یکبار مو‌ها را با آب و نرم کننده آبکشی کنید.

برای رفع مشکل دو شاخه شدن، می‌توان مقداری آب برنج را با یک چهارم فنجان سرکه سیب مخلوط کرد که قبل از استفاده از سشوار به منظور از بین بردن گره خوردن و زبری مو روی نوک مو‌ها قرار می‌گیرد.

برای جلوگیری از ریزش مو و افزایش تراکم آن در اسرع وقت، می‌توان آب برنج را به یک فنجان شیر نارگیل اضافه کرد، زیرا از آن به عنوان جایگزین نرم کننده استفاده می‌شود.

  • زهرا،مراغه🐺

    حنا با تخم مرغ خوبه

ارسال نظر