شناسه خبر : 18867

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس در حاشیه بازدید از سایپا عنوان کرد:

صنعت خودرو از تحریم به صورت مطلوب بهره گیری کرد / ارتقاء صنعت خودرو در سه سال اخیر

صنعت خودرو از تحریم به صورت مطلوب بهره گیری کرد / ارتقاء صنعت خودرو در سه سال اخیر

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت خودرو بعد از تحریم های ظالمانه‌ای که از سال ۹۷، آغاز شد توانست با خوداتکایی در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گیرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از سایپا نیوز، علی اکبر کریمی در حاشیه بازدید از گروه خودروسازی سایپا و‌ بررسی روندی که این مجموعه در تولید و طراحی خودرو طی می کند، اظهارداشت: گروه خودروسازی سایپا در دوران تحریم، سعی و‌تلاش خود را کرد که در جهت بی اثر کردن تحریم ها گام بردارد.

وی درباره وضعیت صنعت خودرو و تاثیری که تحریم بر این بخش گذاشته است، تصریح کرد: یک واقعیت خوب و مطلوب در صنعت خودرو پدیدار شده و آن این است که خودروسازان طی دو الی سه سال اخیر توانسته اند از فرصت تحریم بهره گیری کنند و در راستای ارتقاء و مقاوم سازی این صنعت و بهبود تولید خودرو، حرکت کنند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت خودرو از تحریم های ظالمانه در رنج و تنگنا است و این امر سبب شده که خودروسازان نتوانند به تعهدات خود در زمان مناسب عمل کنند، افزود: تولید بخشی از خودروها و قطعات خودرو، وابسته به خارج از کشور است، لذا شرکت های خودروساز و قطعه ساز بایستی از تمام توان علمی خود استفاده کنند تا در این حوزه به سمت خودکفایی حرکت کنیم.

کریمی اظهارداشت: صنعت خودرو از سال ۹۷ با تحریم بسیار شدیدی مواجه شد و تحریم‌کنندگان به دنبال این بودند که این صنعت استراتژیک غیرفعال شود؛ از اینرو در اوایل تحریم صنعت خودرو، این بخش با شوک مواجه شد ولی با گذشت زمان شرکت‌های خودروسازی توانستند به شرایط پایدار و با ثبات در تولید خودرو دست پیدا کنند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تلاش خودروسازان برای افزایش تولید خودرو ضروری است، گفت: با وجود آنکه در بخش طراحی و تولید خودرو موفقیت های حاصل شده است اما همچنان با ظرفیت اسمی صنعت خودرو فاصله داریم، لذا این انتظار وجود دارد که شرکت های خودروسازی در حوزه یاد شده فعالیت بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه وزیر صمت در جلسات کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در مورد جهش تولید خودرو صحبت کرده و این اطمینان داده شده که شرکت های خودروساز تلاش خود را مضاعف کنند، تصریح کرد: امیدواریم شرکت های خودروساز و قطعه ساز در راستای جهش تولید خودرو برنامه ریزی عملیاتی داشته باشند.

وی درباره اهداف تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، خاطرنشان کرد: هیات تحقیق و تفحص برای پاسخ به ابهام ها و سوالات موجود، اولین بازدید خود را از گروه خودروسازی سایپا انجام داد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۱۵ محور در تحقیق و تفحص مدنظر قرار گرفته و از آنجا که بخشی از مباحث در اولین بازدید نیمه تمام باقی ماند، قرار است در نشست تخصصی با مدیریت ارشد گروه سایپا به سایر سوالات و محورهای باقی مانده، پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه در تحقیق و تفحص از صنعت خودرو چند موضوع مدنظر است که بخشی از آن شامل، شفافیت، ارتقاء کیفی و بهبود صنعت خودرو، رفع مشکلات صنعت خودرو، مالکیت سهام، قیمت گذاری، نحوه انواع فروش ها، تقویت صادرات و حضور در بازارهای خارجی است، گفت: با بررسی موارد عنوان شده، انتظار داریم که صنعت خودرو پویاتر از گذشته و همچنین خودروهای با کیفیت روانه بازار شود تا مردم از صنعت خودروی داخلی رضایت داشته باشند.

ارسال نظر