شناسه خبر : 17987

راهکار های تقویت مکش جاروبرقی

راهکار های تقویت مکش جاروبرقی

جاروبرقی جزو لوازم و وسایلی می باشد که باید برای نگهداری آن یکی سری از نکات را رعایت کنید. در غیر این صورت پس از مدتی استفاده، شما مجبور به پرداخت هزینه برای عیب یابی و تعمیر آن خواهید شد. در این مطلب تصمیم داریم شما را با راهکار های تقویت مکش جاروبرقی آشنا کنیم. در ادامه این مقاله از سایت خدمات تعمیرات لوازم خانگی امداد آی پی نکاتی در جهت تقویت مکش جاروبرقی آورده شده است که به شما کمک خواهد کرد تا از آسیب دیدن موتور و سایر بخش های جاروبرقی جلوگیری شود.

  • راه های تقویت مکش جاروبرقی
  • دلیل کم شدن مکش جاروبرقی چیست؟
  • خالی کردن کیسه جاروبرقی راهی برای تقویت مکش آن
  • تنظیم صحیح دستگاه جاروبرقی برای تقویت مکش آن
  • تعویض به موقع فیلتر برای تقویت مکش جاروبرقی
  • رفع انسداد از لوله تلسکوپی و لوله خرطومی جاروبرقی
  • تقویت مکش جاروبرقی با تعمیر موتور
  • بررسی راه های تقویت مکش جاروبرقی

راه های تقویت مکش جاروبرقی

پیش از این که اقدام به استفاده از راهکار های تقویت مکش جاروبرقی کنید، بهتر است میزان مکش آن را نسبت به روز اولی که آن را خریداری کردید مورد بررسی قرار دهید. چرا که برخی از مدل ها و یا محصولات بعضی از برند ها از همان ابتدا از قدرت مکش کمی برخوردار می باشند. از این رو بهتر است پیش از استفاده از راهکار های تقویت مکش جاروبرقی، مورد گفته شده را بررسی کنید.

کاربران گرامی؛ در صورت بروز خرابی در جاروبرقی نف می توانید از خدمات نمایندگی تعمیرات جاروبرقی نف استفاده نمایید.

دلیل کم شدن مکش جاروبرقی چیست؟

پیش از این که اقدامات لازم را برای تقویت مکش جاروبرقی انجام دهید، حتما دلایل آن را بررسی نمایید. چرا که این امکان وجود دارد موتور جاروبرقی دچار آسیب دیدگی شده و مکش جاروبرقی را تحت تاثیر قرار دهد. به همین خاطر باید پیش از به کار گیری راهکار های تقویت مکش جاروبرقی، از سلامت کامل موتور دستگاه اطمینان خاطر کسب کنید.

خالی کردن کیسه جاروبرقی راهی برای تقویت مکش آن

یکی از مواردی که می تواند باعث کم شدن مکش جاروبرقی شود و باید در جهت تقویت مکش جاروبرقی آن را مورد بررسی قرار دهید، عدم پر بودن کیسه جاروبرقی می باشد. کیسه جاروبرقی محفظه ای برای نگهداری گرد و غبار و زباله ها می باشد تا از ورود آن ها به موتور جاروبرقی و سایر قطعات این دستگاه جلوگیری شود. بهتر است پیش از هر بار استفاده از دستگاه، از عدم پر بودن آن اطمینان خاطر کسب کنید. در غیر این صورت با افت مکش جاروبرقی مواجه خواهید شد. برای تقویت مکش جاروبرقی، حتما باید کیسه به طور کامل خالی و یا فضای کافی برای اضافه شدن گرد و خاک و زباله های جدید داشته باشد.

در صورتی که پس از خالی نمودن کیسه، تقویت مکش جاروبرقی صورت نپذیرفت، حتما از سلامت کیسه جاروبرقی مطمئن شوید. چرا که امکان دارد کیسه دچار آسیب پارگی و یا سوراخ شده باشد.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از جاروبرقی توشیبا و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات جاروبرقی توشیبا بهره مند شوید.

تنظیم صحیح دستگاه جاروبرقی برای تقویت مکش آن

هر یک از سری های تعبیه شده در ساختار جاروبرقی، برای سطحی مناسبی می باشد. همین طور باید ارتفاع دسته جاروبرقی بر اساس سطحی که آن را جارو می زنید، تنظیم شده باشد. در واقع باید برای تقویت مکش جاروبرقی، تنظیمات درستی از دسته و سری های جاروبرقی را برای زمان جارو زدن انتخاب کنید.

تعویض به موقع فیلتر برای تقویت مکش جاروبرقی

2

یکی از مواردی که به عنوان راهکار تقویت مکش جاروبرقی در نظر بگیرید، تمیز بودن فیلتر آن می باشد. چرا که فیلتر وظیفه دارد تا از ورود گرد و خاک از کیسه به موتور جاروبرقی جلوگیری کند. توجه داشته باشید که باید بر اساس فیلتری که دستگاه شما دارد، در جهت تقویت مکش جاروبرقی، بر اساس دفترچه راهنمای فارسی، اقدام به تعویض و یا شست و شو آن کنید. اگر تصمیم دارید که علاوه بر تقویت مکش جاروبرقی، سلامت موتور را نیز حفظ کنید، باید به صورت دوره ای شست و شو فیلتر جاروبرقی را انجام دهید.

رفع انسداد از لوله تلسکوپی و لوله خرطومی جاروبرقی

یکی از راه های تقویت مکش جاروبرقی، رفع انسداد از لوله تلسکوپی و لوله خرطومی است. در صورتی که آشغال و یا وسیله ای در این بخش از جاروبرقی گیر کرده باشد، مانع از مکش جاروبرقی می شود. شما می توانید برای بررسی این بخش از جاروبرقی، لوله تلسکوپی و همین طور لوله خرطومی را از دستگاه جدا کنید. حال با استفاده از پیچ گوشتی برس چرخنده را از لوله جدا نمایید تا بتوانید راحت برای رفع گرفتگی آن اقدام نمایید.

لوله تلسکوپی یکی از بخش هایی از ساختار دستگاه می باشد که برای تقویت مکش جاروبرقی، باید عدم انسداد آن مورد بررسی قرار بگیرد. باید برای رفع انسداد لوله تلسکوپی و تقویت مکش جاروبرقی، آن را از لوله خرطومی جدا کنید و با کمک یک پیچ گوشتی برس چرخنده را از لوله جدا نمایید و تمام مسیر لوله تلسکوپی را بررسی کنید. توجه داشته باشید که یکی از راهکار هیا تقویت مکش جاروبرقی، بررسی و رفع انسداد از لوله تلسکوپی می باشد. این امکان وجود دارد که گرد و خاک در مسیر لوله تلسکوپی و یا لوله خرطومی تجمع کرده و باعث گرفتگی شود. به همین خاطر باید حتما لوله خرطومی و لوله تلسکوپی را برای تقویت مکش جاروبرقی، بررسی نمایید.

تقویت مکش جاروبرقی با تعمیر موتور

3

تعمیر موتور از دیگر کار هایی است که باید برای تقویت مکش جاروبرقی انجام دهید. این امکان وجود دارد که به مرور استفاده از جاروبرقی، موتور نیم سوز شده و یا آسیب دیده باشد. به همین منظور شاید تمامی راهکار های ارائه شده برای تقویت مکش جاروبرقی، برای شما مفید نباشد و شما مجبور به بررسی سلامت موتور این دستگاه شوید.

باید برای بررسی سلامت موتور جاروبرقی در جهت تقویت مکش جاروبرقی، از یکی تکنسین و یا تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

بررسی راه های تقویت مکش جاروبرقی

راهکار های تقویت مکش جاروبرقی، به طور کلی در چند کار و اقدام ساده خلاصه می شوند. همین طور هر یک از راهکار های گفته شده برای تقویت مکش جاروبرقی، مربوط به بخشی از دستگاه می باشد که باید حتما مورد بررسی قرار بگیرند. اگر با انجام تمامی موارد گفته شده برای تقویت مکش جاروبرقی، باز هم این عمل صورت نپذیرفت، می توانید با نمایندگی تعمیر جاروبرقی خود تماس بگیرید و از تعمیرکاران برای تقویت مکش جاروبرقی خود کمک بگیرید. لازم است بدانید که اساس کار جاروبرقی، بر روی قدرت مکش آن می باشد که اگر قدرت مکش با مشکل مواجه شود، عملا کارایی این دستگاه کم خواهد شد. به همین خاطر در صورت نیاز باید هر چه سریع تر اقدام به تقویت مکش جاروبرقی کنید.

ارسال نظر