شناسه خبر : 17442

خدمات داروسازان در ویترین درمان و بهداشت مغفول ماند

خدمات داروسازان در ویترین درمان و بهداشت  مغفول ماند

رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به مسائل و مشکلات پیچیده پاندمی کرونا، نقش حیاتی و موثر داروسازان را در مقابله با این ویروس مورد تاکید قرار داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، حسین وحیدی گفت: به نظر می‌رسد در بحران کرونا، خدمات و جانفشانی داروسازان در ویترین درمان و بهداشت به خوبی دیده نشد و شاید به میزان قابل توجهی هم مغفول ماند، اما باید به این موضوع توجه داشت که اساس و پایه درمان بیماران مبتلا به کرونا را دارو تشکیل می‌دهد، این داروسازان هستند که از مرحله تولید تا توزیع دارو شبانه روز برای تأمین اقلام ضروری دارویی در تلاشند.

وی، تلاش مجموعه کادر داروسازان از بخش صنعتی تولید و توزیع در داروخانه‌ها در پاندمی کرونا را اثربخش و ستودنی توصیف کرد و گفت: در این بحران جهانی و علیرغم تحریم‌ها سیستم دارویی کشور به طور منظم و مرتب در حال تولید و تأمین داروهای ضروری برای درمان بیماران است.

وحیدی تاکید کرد: چرخه تولید و توزیع دارو در کشور با توجه به تمامی بحران‌ها در حال فعالیت است.

رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه داروسازان از آغاز پاندمی کرونا تا امروز چه به لحاظ تأمین اقلام حفاظتی همانند الکل و مواد ضدعفونی کننده و چه به لحاظ تأمین دارو نقش پررنگی در راستای کمک به ارتقا سلامت جامعه ایفا کردند، ادامه داد: به طور مثال دارویی همانند فاویپیراویر که در درمان مبتلایان به کرونا بسیار مؤثر است، توسط محققان، اساتید و دانشجویان دانشکده داروسازی دانشگاه در سریع‌ترین زمان ممکن فرموله و به عنوان یک فرآورده دارویی وارد فهرست دارویی کشور شد.

وحیدی با بیان اینکه داروسازان نقش اساسی در حلقه درمان بیماران دارند، توجه به نظرات و ایده‌های جامعه داروسازی برای بهبود وضعیت درمان از سوی سیاستگذاران را مورد تاکید قرار داد.

ارسال نظر