شناسه خبر : 17270

۷ غذایی که خواب را دچار اختلال می کنند کدامند؟

۷ غذایی که خواب را دچار اختلال می کنند کدامند؟

گرسنگی قبل از خواب، احساسی است که برخی از افراد تجربه می‌کنند اما باید بدانید که رفع این نیاز با هر غذایی ممکن است سلامت شما را به خطر بیندازد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛  skinnyms نوشت، اگر معده شما قبل از خواب به دلیل گرسنگی سروصدا می‌کند، چیزی را برای تسکین عطش‌های گرسنگی از خود دریغ نکنید! فقط در انتخاب میان وعده خود عاقل باشید، زیرا انتخاب غذا‌های اشتباه می‌تواند سلامت شما را به خطر بیندازد. بنابراین برای حفظ سلامت خود بهتر است از صرف این ۷ غذا قبل از خواب خودداری کنید؛

۱. مرکبات

نصف یک گریپ فروت یا چند تکه پرتقال به نظر میان وعده‌های مناسبی به نظر می‌رسند اما باید بدانید که اینطور نیست، در واقع اسید‌های موجود در این میوه‌ها می‌توانند در هضم شبانه اختلال ایجاد کنند، به ویژه هنگامی که به صورت افقی دراز کشیده‌اید؛ مرکبات همچنین به عنوان یک ادرار آور عمل می‌کنند، به این معنی که شما مجبورید در شب چندین بار از سرویس بهداشتی استفاده کنید که این امر استراحت شما را مختل می‌کند.

۲. گوشت قرمز

گوشت به ویژه برش‌های چرب گوشت قرمز، مدت زیادی طول می‌کشد تا در بدن شما هضم شود. این بدان معناست که هنگامی که آماده نشستن و چرت زدن هستید، معده شما در حال چرخش است. برای رفع گرسنگی از مواد غذایی دارای پروتئین کمتر مانند یک ماست یونانی ساده یا بوقلمون برش خورده استفاده کنید.

۳. بستنی

اگرچه ممکن است چند قاشق بستنی قبل از خواب طعم خوشبختی داشته باشد، اما این غذای لذیذ، معده شما را مجبور می‌کند که برای هضم فراوانی چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها در حالی که شما غیر فعال هستید، تلاش کند. بستنی شبانه سطح قند خون شما را دچار نوسان می‌کند. این بی‌ثباتی خواب شما را مختل می‌کند. بدن شما به جای استفاده از بستنی، انرژی آن را ذخیره می‌کند.

۴. غلات قندی

غلات قندی معمولا در صبحانه‌ها بسیار استفاده می‌شود، اگرچه یک کاسه سریع از آن غلات سرسبز و خوش رنگ می‌تواند اشتهای شما را در کوتاه مدت آرام کند، اما این غلات صبحانه مملو از شکر است گاهی حتی بیشتر از یک آب نبات! آن‌ها همچنین دارای قند خون بالایی هستند، به این معنی که انرژی فوری را برای بدن شما فراهم می‌کنند که در صورت عدم فعالیت بعد از غذا به عنوان چربی ذخیره می‌شود.

۵. ماکارونی

پاستا ممکن است یک غذای عالی قبل از تمرین در یک روز پرتنش باشد، اما با میل مصرف این غذا قبل از خواب مبارزه کنید! ماکارونی حاوی کربوهیدرات است که بدن شما آن را به عنوان انرژی تفسیر کرده و در نتیجه حرکت فیزیکی را پیش بینی می‌کند. وقتی به خواب آرام می‌روید، انرژی زیادی به خرج نمی‌دهید! بار دیگر سیستم شما کربوهیدرات‌ها را ذخیره کرده و در نهایت آن‌ها را به چربی تبدیل می‌کند.

۶. میله گرانول

یک میان وعده مناسب در حین حرکت، میله‌های گرانولای قندی است که تاثیر بسیاری در افزایش قند خون قبل از خواب دارد. آن‌ها قبل از انجام هرگونه فعالیت هوازی به عنوان یک انتخاب موثر عمل می‌کنند، اما تحقیقات نشان می‌دهد غذا‌های سرشار از قند باعث ایجاد امواج کابوس مغزی می‌شوند. غذا‌های قندی همچنین سطح سروتونین، یک ماده شیمیایی آرامش بخش در مغز را کاهش می‌دهد.

۷. غذای تند

اگر امشب به دنبال استراحت باکیفیت هستید، صرف مواد غذایی تند قبل از خواب راهی مطمئن برای تضعیف هدف شماست. غذا‌های تند به سرعت در سیستم گوارش حرکت می‌کنند و منجر به ایجاد گاز معده و نفخ می‌شوند. طعم دهنده همچنین می‌تواند باعث سوزش سر دل و رفلاکس اسید شود، خواب شما را مختل کرده و شما را در طول شب تحریک کند. در عوض یک املت برای خود درست کنید تا گرسنگی‌تان رفع شود. برای طعم دادن، کمی نمک و فلفل بپاشید. پروتئین موجود در این غذای سبک بدون ایجاد اختلال در خواب شما را سیر می‌کند.

ارسال نظر